Berlingske Business
08:43Danske Bank: Forbruget gik i stå i sommer

Ideerne skal være ballasten

Risikoen for at drukne i udbuddet er reelt tilstede, og mange erkender da også i dag, at der ofte skal gøres noget helt

ekstraordinært - noget exceptionelt, når man vil vække opmærksomhed blandt strømmen af potentielle

kunder, der passerer forbi standens absolutte rækkevidde.


Det pudsige er, at man på mange messer i dag oplever stadig

flere udstillere, der vælger at følge den aktuelle "trend". Det vil sige, at blikfanget ofte bliver en udstilling,

der er baseret på, at en skærm eller en bærbar pc skal have en central placering i konceptet. Og som udstillingsgæst

må man ofte i stigende grad undre sig over, hvad alle de skærme og bærbare kan trække til at kunder, som der

ikke vil kunne hentes i større antal, hvis standen langt bedre signalerede produkter, ideer og holdninger.






Visualisér

målet

- Messedeltagere skal i dag virkelig tænke rigtig godt igennem, hvad man vil vise på en messe og ikke mindst,

hvad målet er, siger direktør Jack Andersen, Jack Design A/S i Middelfart, der gennem de seneste tyve år har specialiseret

sig i at hjælpe erhvervslivet med at finde den rigtige indgangsvinkel til en messedeltagelse.


- Det er samtidig meget vigtigt,

at man som udstiller gør sig klart, at kan man ikke selv visualisere sit mål, så bør man søge kontakt

med eksperter på området.


- Samtidig skal man nøje gøre sig klart, at man også skal vise virksomhedens

identitet - men er det ikke identiteten man vil have som budskab til kunderne, så er det budskabet, der skal lægges størst opmærksomhed

i, noterer Jack Andersen.


Der er i dag et rigtigt stort antal virksomheder, der selv klarer opbygningen af deres messekoncept,

og også gør det effektivt og godt.


Det sker i takt med, at det i realiteten er blevet lettere at skille sig ud,

fordi forbavsende mange i realiteten ikke satser på, at man skal skille sig ud fra den store mængde.

Ikke altid penge

-

Det er et faktum, at det i dag ikke altid er penge, der afgør om man får en effektiv og god stand, pointerer Jack Andersen.


-

Det er i langt højere grad ideen og enkeltheden, der er de vigtige faktorer, der skal satses på, hvis man skal gøre

sig forhåbninger om, at ens virksomhed vil blive husket, når kunden er kommet hjem.


- Det er dog fortsat min opfattelse,

at det lønner sig at alliere sig helt eller delvist med professionelle folk på området, så man er sikker

på og har garanti for, at det mål man har sat sig nu også nås.


- En lille pointe i den forbindelse er,

at man er godt tjent med, at ens stand faktisk er klar, når messen åbner, og det er et område, hvor der forbavsende

nok er mange, der sjusker, siger Jack Andersen.

Udkørte sælgere

Det vestfynske firma noterer afslutningsvis, at det

ofte ser en smule mærkeligt ud, at mange virksomheder lader deres salgsafdelinger tumle rundt og klare opstillingen af en stand.




Resultatet bliver ofte, at når standen så åbner, så er den befolket med en stab af sælgere, der

er udasede og udkørte i stedet for at være veloplagte og klar til at tage imod kunderne. Det er faktorer, der let bliver

overset i spillet om kunderne, og tackler man opgaven forkert, så risikerer erhvervslivet let at sende forkerte budskaber og

spilde en masse penge.


Jack Design har arbejdet med udstillingsopgaver i knap tyve år, og man beskæftiger i dag med

otte medarbejdere. Virksomheden har specialiseret sig i at lave udstillingsstande til dansk erhvervsliv, og man har til dato været

på langt de fleste europæiske messer med produkterne fra Middelfart.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen