Berlingske Business
17:29Renterne kom op igen efter en tur i lavningen

Hurtig udskiftning blandt mærkevarer

Roskilde-virksomheden K.H Licensing har det seneste år skiftet godt og grundigt ud i de mærkevarer, også kaldet

brands, som selskabet har licens til afsætte merchandise produkter for.



- Inden for det seneste års tid har vi fjernet

ti mærkevarer fra hylderne. Det er ikke fordi forretningen går dårligt - tværtimod. Men der lanceres hele

tiden mange nye mærkevarer som forbrugerne skal vælge imellem, og de foretrækker de stærkeste brands. Der

er ikke meget salg i de sekundære brands, siger Klaus Hartmann, der er indehaver af K. H Licensing.



- Tålmodigheden

med mange mærker er blevet kortere. Det er dyrt at bygge et mærke op, så der er store krav til indtjeningen, siger

lektor Mogens Bjerre, Handelshøjskolen i København.



Han bekræfter, at der i dag sker en hurtigere udskiftning

af mærkevarer end tidligere.



Klaus Harmann fortæller, at selskabet i dag har rettighederne til cirka ti brands, hvor

det er primært er tre brands som satses mest på. Det er mærkerne Disney, Turtless og som noget helt nyt fodboldklubben

Manchester United - især sidstnævnte knytter selskabet store forventninger til.



- Vi har foretaget nogle test salg

i 2003, der endte med meget lovende resultater. Vi forventer et salg af Manchester United-produkter på mindst otte til ni mio.

kr. alene i Danmark i år, siger Roskilde-direktøren.



Selvom Manchester United er en fodboldklub har navnet udviklet

sig til en stærk mærkevare, fortæller Klaus Hartmann:



- Manchester United er et brand på linie med andre

tøjbrands. Vi sælger ikke kun fodboldudstyr, men også almindeligt tøj.



K. H. Licensing distribuerer

sportsmærket via cirka 350 sportsbutikker som Sportsmaster, Intersport og Sportspartner.



Firmaet oplyser, at det er første

gang Manchester United indgår en aftale af denne type.



Som sidegevinst til den nye fodboldaftale har virksomheden i Roskilde indgået

et leverandørsamarbejde, og vil fremover have mulighed for at tilbyde færdige merchandise-koncepter til lokale danske

klubber.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen