Berlingske Business

Hurtig exit fra telebranchen

Christian Jørgensens karriere i telebranchen blev kort, men bemærkelsesværdig.



Han blev headhuntet som adm.

direktør i mobilselskabet 3 fra en stilling i mediekoncernen Egmont i begyndelsen af 2002 og forlader selskabet, og dermed

også branchen, senest til sommer. Han skifter til medico-virksomheden Coloplast, hvor han bliver koncerndirektør med ansvar

for salg, marketing og sårplejeforretningsenheden



- Jeg har fået et tilbud, som jeg simpelthen ikke kunne afslå.

Coloplast har udmeldt nogle meget ambitiøse planer, og dem glæder jeg mig meget til at blive en del af, siger Christian

Jørgensen.



Mobilselskabet 3 vandt en licens til UMTS-telefoni i Danmark i september 2001, og Christian Jørgensen

kom til selskabet i januar 2002. Siden da er selskabet bygget op fra bunden og tæller i dag en organisation på 180 med hovedkontor

i København.



Selskabet var det første i Danmark som lancerede UMTS. Det skete sidste år, men også selskaber

som TDC, Telia og Orange er på vej med konkurrerende netværk.



3 har været genstand for rygter om svigtende

salg siden starten, men Christian Jørgensen afviser, at han forlader et selskab i problemer.



- Jeg har fortsat en stærk

tro på 3. UMTS er fremtidens mobilteknologi, og 3 i Danmark er en dygtig virksomhed med et stærkt hold bag, siger han.



Christian

Jørgensen kom til 3 uden erfaringer fra telebranchen. Hans tilgang var et signal fra ejerne, svenske Investor AB og Hongkong-baserede Hutchison

Whampoa, om, at kampen om kunderne til de nye 3G-net er fundamentalt anderledes, end den som foregår på mobilmarkedet

i dag.



Christian Jørgensen kom til HI3G, selskabet bag 3, fra en stilling som executive vice president i Egmont og dermed

med et solidt kendskab til de fleste discipliner inden for medieindustrien. 3 har da også satset stort på opkøb

af diverse mobilrettigheder til blandt andet Superligaen i fodbold som skal sælge telefonerne.



Christian Jørgensen

startede karrieren i Egmont i 1993 og har gennem ni år arbejdet med blandt andet udgivelser af bøger, blade og beskæftiget

sig med biografer og inden for distribution af blandt andet playstation.



Han kom til den nordiske mediekoncern efter et studieophold

i Frankrig, hvor han erhvervede en MBA ved INSEAD. Derudover er han uddannet cand. polit fra Københavns Universitet i 1985.

Første job efter studietiden var hos IBM, hvor han var tilknyttet afdelingen for salg af software til finanssektoren.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen