Berlingske Business

H+H Fiboment skifter ejer

Danmarks største producent af væg- og dækelementer i letklinkkerbeton og beton har både fået nyt navn

og ny ejer.



H+H Fiboment er blevet til Expan A/S efter at den dansk/ norsk/svenske investor Procuritas har overtaget virksomheden,

der fortsat har hovedkontor i Vejle med Poul Kirkegaard som adm. direktør.



Procuritas ejes af Norsk Hydro, Statoil, Nordea

og Tryg, som vil være aktive på bestyrelsesniveau i selskabet bl.a. igennem indsættelsen af en ny bestyrelse.



H+H

Fiboment var tidligere ejet af H+H International A/S og Euroc Beton A/S, og virksomheden har fabrikker i Brørup, Linå,

Fiskbæk, Søndersø og Ølsted. Den omsætter 500 mio. kr. om året og har 500 medarbejdere.

Glad

for afklaring

- Vi er glade for, at vores ejerforhold nu er afklaret, og vi ser frem til i samarbejde med vores nye ejer at kunne fokusere

100 pct. på vores kerneforretning, siger Poul Kirkegaard.



- Vi har længe haft et ønske om at fremstå

med en mere klar profil som den foretrukne samarbejdspartner blandt projekterende og entreprenører, og derfor har vi i den

seneste tid markedsført os under vores produktnavn Expan Byggesystem, og i naturlig forlængelse heraf har vi valgt i forbindelse

med ejerskiftet at skifte navn, så vi fremover hedder Expan, forklarer han.



Poul Kirkegaard er godt tilfreds med ejerskiftet,

bl.a. fordi den nye ejer har stor erfaring i at udvikle virksomheder, som man ser potentiale i.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen