Berlingske Business

Golfmester - for en dag

En grafisk virksomhed i København, Rahms Grafisk i Bredgade, lancerer på Ferie for Alle i Herning en nyhed i form af

golfspillet »Golfchampion - for en dag.«


Her er tale en videreudvikling af et såkaldt lokalspil, som virksomheden har

produceret et års tid.


Udgangspunktet har været det velkendte familiespil, Matador, hvor man køber veje og

afkræver hinanden lejeværdi.


I lokalspillet er det i stedet forretninger inden for et givent område - f. eks.

Stenløse, Slagelse, Nykøbing Falster - man køber, og disse forretninger køber annonceplads på spillepladen.


I

golf-spillet køber man de 18 huller og afkræver leje af disse på tilsvarende måde. Men samtidig skal spillerne

på »chancefelterne« kunne svare på spørgsmål om golf - både historisk og i forbindelse med

konkrete situationer i spillet.


Der eksisterer i alt 64 »chancekort,« og på knap en trediedel af disse kan man

blive udsat for at blive afkrævet en bøde for forskellige forseelser, eller man kan få udbetalt penge af banken,

f.eks. ved at blive kåret som »Årets spiller.« Det er meningen - som en særskilt tilføjelse til golfspillet

- at udvide antallet af chancekort.

Lokale navne

Tanken for Rahms Grafisk er at tilbyde spillet til salg i golfklubber og pro-shops,

hvor hvert af de 18 huller skal sponsoreres (i lighed med lokal-spillene).


Den enkelte klub vil kunne få udsmykket æske

og spilleplade med motiver fra deres eget område.


Der er p.t. aftaler i værk med bl.a. Holbæk Golfklub og Herning

Golfklub, og Rahms Grafisk venter nu spændt på, hvordan golfverdenens Matador-spil vil blive modtaget af golfpublikummet

på Ferie for Alle.


Det er en grafiske virksomhed Rahms Grafisk fra Bredgade i København, der har udviklet golfspil

på en papplade.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen