Berlingske Business

Genbrugsbutikker rammes af krisen

Genbrug
Selv om genbrugsbutikker har nydt godt af, at forbrugerne har passet godt på deres penge og derfor købt genbrug under krisen, oplever butikkerne nu, at krisen også rammer dem. Foto:

Danskerne holder så meget igen med deres forbrug under krisen, at selv genbrugsbutikkerne nu mærker til det.

Selv om genbrugsbutikker har nydt godt af, at forbrugerne har passet godt på deres penge og derfor købt genbrug under krisen, oplever butikkerne nu, at krisen også rammer dem.

Det skriver Fagbladet 3F.

I online-shoppen Trendsales oplever man en ændret adfærd blandt de handlende, som først køber nye tasker og hårspænder, når deres egne er solgt.

- For det andet pruttes der mere om prisen. I modsætning til før accepterer forbrugerne ikke bare den pris, der står på varen, siger Martin Falslev Andersen fra Trendsales.

I Dansk Røde Kors butikkerne landet over bliver der indleveret færre ting til genbrug, og købetrangen har fortaget sig.

- Krisen rammer butikker med genbrug lige såvel, som andre butikker. Kunderne handler ikke hos os af nød, men fordi de kan finde sjove ting, og det forbrug skruer de altså også ned for i en krise, siger chef for genbrugsområdet hos Dansk Røde Kors, Erik Hove til fagbladet.

I Frelsens Hær har man ingen problemer med salget. Men der bliver indleveret en del mindre, end der gjorde i begyndelsen af året.

- ulha

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen