Berlingske Business
08:14Gourmet-pizzakæde åbner flere steder i Danmark

Fremgang for Sonofon

Den såkaldte EBITDA (resultat før finansielle poster, skat, af- og nedskrivninger), som især mange teleselskaber

bruger som målestok for deres indtjening, er vokset med 26 pct. i forhold til året før og endte på 906 mio.

kr. Årets resultat før skat endte på 103 mio. kr. og bundlinjen viste et overskud på 21 mio. kr.


Sonofon

har i løbet af 2001 fået en nettotilgang på 72.000 kunder. Det har været medvirkende til, at omsætningen

er steget med 14 pct. i forhold til året før og ender på 3,5 mia. kr.


- Sonofon har i løbet af 2001

haft øget fokus på lønsomheden. De første resultater af denne indsats ser vi her. Indtjeningen er steget

med 26 procent, samtidig med at vi har haft en nettotilgang af kunder på 72.000. Det er et skridt i den rigtige retning, udtaler

Ulrik Bülow, adm. direktør i Sonofon via en meddelelse.


I november måned fyrede selskabet 123 ansatte og begrundede

det med en generel nedgang i de internationale konjunkturer.

Ikke imponeret

Teleanalytiker John Strand, Strand Consult, er ikke

imponeret over Sonofons resulater.


- Selskabet har været på det danske marked i 10 år og nogle tilsvarende selskaber

i udlandet, som kun har eksisteret i tre år klarer sig bedre. Selskabet investeret en masse penge i Danmark, har fyret 123 medarbejdere og

holder igen på investeringerne. Set i det lys burde overskuddet være større, siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen