Berlingske Business

Fremgang for netannoncer

Den totale reklameomsætning på bannere og sponsorater hos netmedierne organiseret hos FDIM landede på 286 mio. kr., oplyser

FDIM. FDIM-medlemmerne vurderes til at generere 80 pct. af omsætningen på den danske del af internet.



Salgsfremgangen

svarer til en stigning på 18 pct. i forhold til 2002. Ikke mindst fjerde kvartal 2003 var lovende. Her slog annonceomsætningen

sin hidtidige rekord på 89,8 mio. kr. Omsætningen er hele 46 pct. højere end tredje kvartals omsætning og

16 pct. højere end fjerde kvartal 2002, som havde den tidligere rekord på 77,6 mio.kr.



- Det er dejligt at se den

store vækst i annonceomsætningen. Det viser, at flere og flere annoncører tør satse på internettet

som medie frem for eksempelvis de trykte medier. Samtidig er det et tegn på, at internettet er blevet "voksent" og

ikke bare er et lille stedbarn andre ikke vil lege med, udtaler formanden for FDIM, Christian Peytz. . -trichs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen