Berlingske Business

Fortsat underskud hos GASA

Som ventet kom GASA Group ud med et underskud for sidste halvdel af 2003, som bliver et selvstændigt regnskabsår, fordi

selskabet fremover vil bruge kalenderåret som regnskabsår.



24,8 mio. kr. lød underskuddet på. Det er

50 pct. større end det budget, som blev fremlagt på generalforsamling i sommeren 2003, som lød på16,3 mio.





Overskuddet kommer efter et gedigent katastrofeår 2002/03 i virksomheden, som er en fusion af Gasa Odense og Gasa Århus,

der indtil sammenlægningen var ærkerivaler.

Vanskelig opgave

Arbejdet med at få organisationen

til at blive effektiv har derfor været vanskelig, men GASA Groups adm. direktør Michael Honoré ser positivt på fremtiden,

selv om halvårsresultatet ligger under det forventede.



Det skyldes bl.a., at man har taget et tab på 5,7 mio. kr.

i forbindelse med et tysk datterselskab ind i dette regnskab



- Vores resultat i anden halvdel af 2003 var 13 mio. kr. bedre end

samme tid året før, så vi er på den rigtige vej, siger han.

Nyt domicil

- Omsætningen

på hovedmarkederne, Tyskland og England, levede ikke op til forventningerne som følge af økonomisk stagnation

og den hollandske konkurrence, og på baggrund af en gennemgribende reorganisering forventer GASA Group dog en betydelig fremgang

for 2004, hvor målet er at nå en resultatforbedring på 70 mio. kr., altså et overskud på omkring 16

mio. kr.



GASA''s bygninger i Odense og Århus er sat til salg, og det er besluttet at opføre et helt nyt domicil,

således at alle koncernens aktiviteter i Danmark samles ét sted. Placeringen er endnu ikke fastlagt, understreger selskabet,

men det nye domicil kan kun placeres på Vestfyn, formentlig i Vissenbjerg-, Aarup- eller Ejby-området.



Michael Honoré

mener, at hollændernes indhug i de seneste år i de danske markedsandele skyldes, at hollænderne arbejder sammen

om fælles logistik- og transportsystemer, som der ikke har været tradition for i Danmark.



- Vi skal lære at

betragte hinanden som kolleger og samarbejdspartnere for at klare os i den internationale konkurrence, siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen