Berlingske Business

Fortsat fremgang i Kokken & Jomfruen

For et års tid siden, da Kokken & Jomfruen åbnede sit femte og hidtil sidste datterselskab i Slagelse lige ved motorvejen til at sørge for både at lave og udbringe festmad til sjællænderne, sagde direktør Henrik Nygaard, at nu var landet dækket ind rent geografisk ofr hans virksomheds vedkommende.

I det rekordregnskab, som han netop har offentliggjort for hele sin koncern, kan man læse, at han har ændret holdning, og det skyldes uden tvivl, at netop Slagelse-afdelingen ikke blot har oplevet den største vækst i indtjening af Kokken & Jomfruens fem afdelinger, det er blevet den mest indtjenende afdeling. Så nu hedder det i koncernregnskabet, at mad-virksomheden har "en eller flere udvidelsesplaner". Hvad de planer går ud på, vil Henrik Nygaard ikke ud med, men da hans afdelinger i forvejen ligger i Gislev på Sydfyn, Kolding, Århus, København og Slagelse, så er både Nordjylland og det noget mere tætbefolkede Nordsjælland to nærliggende bud på hans udviklingsplaner.

Godt i Slagelse

- Vi undersøger lige nu flere muligheder, men du får mig ikke til at sige mere, siger Henrik Nygaard. Med et resultat på næsten fem mio. kr. efter skat i Slagelse har afdelingen fået en flyvende start, men afdelingen i Kolding, der åbnede et år tidligere kun har tjent næsten to mio. kr. og ligesom afdelingen i København er gået lidt tilbage. - Mens vi har været heldige med afdelingen i Slagelse, at vores sortiment og priser passer til befolkningen, så må vi konstatere, at det tager lidt længere tid at få syd- og sønderjyderne til at vænne sig til os, siger Henrik Nygaard. Den oprindelige virksomhed, den i Gislev på Fyn, har oplevet en stagnerende, men dog flot både omsætning og indtjening. Han understreger, at han fortsat vil investere i sin virksomheds udvikling, ganske enkelt fordi det er en betingelse for at klare sig. - Det er nødvendigt med investeringer, så vi med attraktive priser på vores diner transportable fortsat kan tiltrække kunder, når de skal have gæster, siger han. Kokken & Jomfruen har i 2004 ansat en kvalitetschef, som har til hovedopgave at sikre en høj kvalitet i de retter, som virksomhedens 80 kokke, smørrebrødsjomfruer, slagtere og køkkenassistenter tilbereder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen