Berlingske Business

Første overskud i portal

Danskerne har fået glubende appetit efter nyheder om aktier på internet-portalen Euroinvestor.com. I løbet af sidste

år steg antallet af unikke brugere pr. måned med mere end 50 pct. Den øgede interesse sender reklamesalget op,

og er hoved-årsagen til at selskabet for første gang nogensinde præsterede et overskud i det seneste regnskab for

2003/02.



- Det generelle annoncesalg på internet er ikke noget at råbe hurra for, men det er lykkedes os at øge

salget markant, siger salgsdirektør Jens Alminde, Euroinvestor.com.



Aktie-portalen er stiftet af brødrene Jens

og Søren Alminde, som i dag ejer halvdelen af selskabet. Resten af aktierne besiddes af investeringsselskabet Dinwww. Sidstnævnte

ejes af Jubii-stifterne Kasper Larsen, Martin Thorborg, Henrik Sørensen. Investeringsselskabet DICO solgte sin aktiepost i

Dinwww i 2003. Fremgangen i antal brugere er så markant, at Euroinvestor.com med flere længder overhaler Fondsbørsens hjemmeside

som den mest besøgte aktieportal. I februar 2004 havde Euroinvestor.com 206.000 unikke besøgende, mens Fondsbørsen

nåede 142.000. Udover den øgede trafik på sitet skyldes fremgangen i annoncesalget, at selskabet har trukket salg

af bannere og sponsorater inhouse, forklarer Jens Alminde.



- Vi forsøger at bygge tætte samarbejder med annoncørerne.

Vi rådgiver dem, så de opnår de bedste resultater ved annonceringen. Derudover kan vi tilbyde hjælp med udarbejdelse

af reklamemateriale som bannere, siger Jens Alminde.



2002/03-resultatet var på 403.000 kr., mens 2001/ 02-regnskabet endte

med et underskud på knap 100.000 kr. Forud er gået nogle hårde år, hvor antallet af brugere og omsætning

har været vigende med store tab til følge. Selskabet har blandt andet opgivet planer om, at have en redaktion ansat til

at producere journalistisk indhold. En international ekspansion af hjemmesiden er da også skrinlagt Til gengæld har selskabet

succes i udlandet med udvikling, drift og vedligehold af online investor relations værktøjer for store børsnoterede

selskaber.



- Vi har hentet en række store internationale kunder i udlandet, og kan mærke at man i flere lande igen

er begyndt at introducere selskaber til Børsen, siger Jens Alminde.



I Danmark er der ikke gennemført nye noteringer

af selskaber i flere år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen