Berlingske Business

Flere skal købe deres ferierejse via internettet

Rejsearrangøren Tjæreborg vil have flere danske ferierejsende til at bestille deres rejser via internet. Derfor


giver

Tjæreborg en belønning til de, der handler elektronisk - ligesom lavprisselskaberne gør det i dag.





Den

kendte rejsearrangør lancerede tirsdag sit store vinterkatalog, hvor man forventer at sende ca. 49.000 rejsende ud fra forskellige

lufthavne i Danmark.


Tallene fordeler sig med 23.400 gæster fra det Østanmark og 25.600 gæster fra Vestdanmark

- heraf hovedparten fra Billund.


Tjæreborg er idag et familiemedlem i den internationale rejsekoncern MyTravel, som også

omfatter de kendte rejsearrangører Spies, Ving, Skibby Rejser og Gate Eleven.


Bureauerne fortsætter under deres

kendte varemærker, men er salgsmæssigt lagt sammen under paraplyen MyTravel. Flertallet af kunderne - næsten tre ud

af fire - køber deres ferierejser hos denne gruppe arrangører via telefon, mens hver fjerde kunde køber rejsen

gennem en af butikkerne.


Fire procent af gæsterne handler elektronisk - og det er et tal, som bl.a. Tjæreborg ønsker

øget markant.


- Vi vil have tallet op på 10-15 pct.. Vi tror på, at der skal være et eller andet i det

for kunden. Derfor giver Tjæreborg 100 kr i rabat, når kunden bestiller via internet, fastslår chefen for Tjæreborg

Rejser, Majbritt Jensen.


Samtidig er MyTravel godt på vej til at udvide nettet af butikker over hele Danmark.


I dag

finder der en enkelt MyTravel butik på Rådhuspladsen i København. Om en uges tid indrettes salgsbutikken i Billund

Lufthavn til MyTravel, og senere på året konverteres eksisterende Spies- eller Tjæreborgbutikker i Aalborg, Århus

og Odense til MyTravel butikker.


Planen er derefter dels at konvertere eksisterende butikker eller at indtage nye byer under

MyTravel navnet.


- I MyTravel butikkerne har vi flere varer på hylderne. Hvor Spies kun solgte Spies rejser og Tjæreborg

butikker kun Tjæreborg rejser, har MyTravel alle vores varemærker. MyTravel er købmanden, der har flere mærkevarer,

og dem agter vi at beholde. Men det er nemmere at komme ind i nye byer, når vi har alle vores rejsearrangører med under

MyTravel, siger Majbritt Jensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen