Berlingske Business

Flere besparelser på vej i SAS

Den netop indgåede aftale om milliardbesparelser i SAS er ikke nok.

Flere sparekrav står allerede klar i kulissen til at skulle gennemføres senere på året, lyder meldingen fra selskabets bestyrelsesformand Fritz Schur. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

I går fremlagde SAS ellers resultaltet af et flere måneder langt forhandlingsforløb med 39 fagforeninger om besparelser for i alt 1 milliard kroner, svarende til 12 procent, af selskabets medarbejderudgifter.

- Medarbejderne har vist stor ansvarlighed, men vi havde da absolut hellere set en besparelse på 1,4 milliarder. Så det er ikke slut, siger Fritz Schur ifølge avisen.

Præcis hvor stort et beløb, der skal spares i næste omgang, vil bestyrelsesformanden ikke ud med. Men skal luftfartsselskabet ned på samme omkostningsniveau som konkurrenterne, skal yderligere 1,8 milliarder spares væk.

SAS-piloternes formand, Mogens Holgaard, er dog ikke indstillet på at lade endnu en sparerunde ramme medlemmerne.

- Vi har givet, hvad vi kan give. Nu mangler vi at se tiltag fra ledelsen, hvor den gennem en forbedret virksomhedsstruktur og bedre produkter leverer sinn del af besparelserne, siger Mogens Holgaard til Jyllands-Posten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen