Berlingske Business

Euro'ens velsignelse

Jeg synes, at det er svært

at spå om fremtiden og i erkendelse heraf har jeg det med at se på de historiske erfaringer, og så de faktiske forhold.


Jeg

må derfor pege på, at en fælles møntenhed intet sted mig bekendt har været nogen succes uden en bagved

liggende fælles statsdannelse, at lande i Europa som Norge, Island, Schweiz tilsyneladende klarer sig lige så godt som

EU-lande og uden Euro''en, at vi danskere og de finansielle systemer nok kan finde ud af at veksle kroner til Euro.en på samme

måde som vi hidtil har gjort det med DM og dollars.


Kronen er en realitet -Eruro.en et projekt. Jeg foretrækker realiteter frem

for projekter. Ja, men erhvervslivet foretrækker da EURO.en, vil mange så sige. Dertil vil jeg bemærke, at erhvervslivet

er mange ting. Fælles er alene et ønske om mindre bøvl og byrder og et system med færrest mulige hindringer.


Den

danske befolkning har stemt nej til EURO.en for kort tid siden. Der er ikke siden da sket noget som helst, som ændringer på

forudsætningerne herfor. Derfor lad al snak hvile om EUROen og andre mere eller mindre luftige projekter, og lad os sammen søge

at løse dagens problemer frem for de, der måske vil opstå i fremtiden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen