Berlingske Business

EU undersøger ikke køb af Navision

Den britiske IT-virksomhed Sage Group, der i lighed med Navision selv udvikler virksomhedssoftware til små og mellemstore virksomheder,

havde ellers indledt et raid mod fusionen ved at kontakte såvel Konkurrencestyrelsen i Danmark som EU-kommissionen for at få

dem til at vurdere konsekvenserne af købet. Sage frygter, at Microsofts køb af Navision vil skabe et monopol på

bl.a. det danske marked.


Heller ikke de danske fusionsregler kan bruges til et indgreb, og Konkurrencestyrelsen meddelte tidligere

på ugen, at den vil undersøge, om der er grundlag for at bede EU-kommissionen om at gå videre med sagen. Ifølge

EU''s regler kræver de fleste akkvisitioner af virksomheder, hvis omsætning ligger under 250 mio. euro (ca. 1,9 mia. kr.),

ikke EU-kommissionens godkendelse. Navision havde i regnskabsåret 2000/01 en omsætning på 1,5 mia. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen