Berlingske Business

Erhvervsturister er hotellers vej ud af krisen

kuffert
Foto:

Flere internationale konferencer og møder er vejen ud af krisen for danske hoteller.

Med et samlet budget på 12,7 mio. kr. over de næste tre år skal Syddansk Turisme i samarbejde med en række partnere i regionens kommuner nu på charmeoffensiv på det udenlandske konference-marked.

Projektet hedder "International Erhvervsturisme", og målet er i løbet af tre år at opbygge en erfaring og viden omkring internationale konferencer, så der kommer 30 ekstra internationale konferencer til regionen.

Det svarer til en meromsætning på cirka 54 mio. kr. og cirka 40 nye arbejdspladser. Allerede i første projekt år er det ambitionen, at der skal komme 5 ekstra konferencer til regionen.

Vækstforum har indstillet godt 9 mio. kr. til støtte til projektet, mens kommuner og organisationer i regionen samt Syddansk Turisme betaler resten. Projektet har været undervejs i flere måneder, og Susanne Rasmussen fra Syddansk Turisme glæder sig til at komme i gang. Hun er international erhvervsturismechef og skal stå i spidsen for projektet.

- Vi har ikke tidligere lavet en målrettet indsats over for de internationale konferencer. Så potentialet er meget stort. Vores projekt handler om at finde de internationale konferencer, der cirkulerer rundt i verden, og som bliver holdt i forskellige byer på skift. Når vi har fundet dem, skal vi finde de personer i vores region, der kunne være en mulig faglig vært ved en af konferencerne. Så går arbejdet ellers ud på at hjælpe pågældende person med at byde på konferencen og ruste ham eller hende med materiale og informationer om mulighederne i regionen, forklarer Susanne Rasmussen.

Satsningen giver god mening, især fordi en international erhvervsturist bruger omkring 3500 kr. i døgnet, hvor en privat ferieturist i gennemsnit bruger 500-1000 kr.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen