Berlingske Business

Erhvervsradio bliver nyhedskanal

Den københavnske radiostation Danmarks Erhvervsradio med cirka 50.000 ugentlige lyttere er blevet opkøbt af medievirksomheden

Clear Channel Communications, der i forvejen driver Radio 2 og Uptown.


Radiokanalen har skiftet navn til Nyhedsradioen 24-7 og

vil i dagtimerne levere danske nyheder, kommentarer og debat, mens CNN tager over i nattetimerne.


- Vi udvider tilbudene til

vores lyttere. På Radio 2 og Uptown kan man høre musik, mens Nyhedsratioen 24-7 er med nyheder døgnet rundt, siger

den administrerende direktør for de tre radiokanaler, Jim Receveur.


Mellem klokken 6.00 og 21.00 sendes danske nyheder.

I den øvrige tid broadcastes på engelsk af CNN.


Nyhedsradioen 24-7 skal derudover producere nyhedsudesendelserne

til Radio 2 og Uptown. Den nye radiokanal kan modtages af i alt 2,5 mio. lyttere, oplyser Jim Receveur. 800.000 husstande kan modtage

den som kunder hos TDC Kabel. Derudover sender kanalen fra sendere i Nordsjælland, København, Roskilde og Østjylland.

Det første år er ambitionen at nå 400.000 til 500.000 ugentlige lyttere. Det er en tidobling i forhold til Danmarks Erhvervsradio.


Radiokanalen

er reklamefinansieret og budgetterer med en indtægt på fire mio. kr. det første år. Indtægterne kommer

ikke til at stå mål med udgifterne, og kanalen forventer et underskud i det første leveår.


- I 2003

skal vi lande på en omsætning omkring 12 mio. kr., siger Jim Receveur.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen