Berlingske Business
13:40Phillip Morris har solgt 566 milliarder cigaretter i år

Erhvervsfolk afgør lavprisrutes skæbne

Flyselskabet Sterling åbnede mandag sin nye lavprisrute mellem København og Oslo. Det bliver imidlertid de erhvervsrejsende,

der kommer til at afgøre rutens skæbne.


SAS har traditionelt siddet stærkt på de lukrative ruter mellem

de skandinaviske hovedstæder. Nu byder lavprisflyselskabet Sterling op til skærpet konkurrence ved at tilbyde flyvninger

mellem Oslo og København, som giver både erhvervsrejsende og turister mulighed for store besparelser.


Sterling flyver

morgen, middag og aften fra mandag til fredag til priser fra 995 kr. tur/retur. Selskabet garanterer, at der på hver afgang

sælges mindst ti billetter til denne pris.


Forretningsrejsende, der ønsker en fleksibel billet, vil typisk skulle betale

ca. 2500 kr. tur/retur, men så kan de også ændre billetten i sidste øjeblik, ligesom de kan afbestille billetten

og få pengene tilbage. Sterlings adm. direktør Johnni Overbye understreger, at den nye rutes succes vil afhænge

af, om de forretningsrejsende vælger Sterling frem for SAS. Ruten vil næppe kunne klare sig med udelukkende turister.









Mange

års klager

- Vi skal overbevise erhvervslivet om, at vi har et produkt, som også kan bruges af forretningsfolk. De kan

spare mellem 3200 og 4700 kr. pr. billet. Det er erhvervslivet, der afgør, om der skal være lavprisflyvning mellem København

og Oslo. Erhvervslivet har i mange år klaget over de høje billetpriser. Nu har de muligheden, og hvis de ikke viser,

at der er interesse for det, så forsvinder muligheden.


Tilbage bliver der SAS, og så får erhvervslivet endnu

højere priser, for så har de vist, at de accepterer høje billetpriser, siger Johnni Overbye.


Han mener, at

Sterling imødekommer forretningsfolks behov med flyafgange tre gange dagligt og ved at bruge primærlufthavne.



Rejsebureauer

Sterling

arbejder i denne tid ihærdigt på at præsentere sine tilbud både på storkunder i erhvervslivet og til

erhvervsrejsebureauerne.


- For at være et godt alternativ for erhvervsrejsende, skal vi tilbydes af rejsebureauerne. Derfor

har Sterling i modsætning til de fleste andre europæiske lavprisselskaber, som mest satser på privatrejsende, valgt

at blive tilsluttet reservationssystemet Armadeus.


- Vi ved, at virksomhederne i disse år har voksende fokus på

deres rejseomkostninger. Nu håber vi, at de skandinaviske rejsebureauer også vil tilbyde kunderne vore lavprisbilletter.

Vi har desværre kunnet konstarere, at det langt fra altid er tilfældet, siger Johnni Overbye.


Han tilføjer,

at rejsebureauerne tjener stort set det samme på at sælge en billet til Sterling som til SAS.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen