Berlingske Business

Envision fortsætter fremgang

Det århusianske full-service reklamebureau Envision Reklamebureau fortsætter den ubrudte fremgang i omsætningen

siden etableringen i 1987. Regnskabsåret 2002/03 viste en fremgang i aktiviteterne på næsten 20 pct. i forhold til

året før, og omsætningen landede på 125,2 mio. kr.



- Væksten er fordelt ligeligt på detail

og markevarer, siger adm. direktør Flemming Hald Nielsen, Envision.



Nye brands i det århusianske reklamebureau er

Cocio, Garletti og Odense Marcipan. De store detailkunder er blandt andet Føtex og Idee Møbler.



Bureauet trodser

fortsat afmatningen, der har ramt reklamebranchen med hvor en lang række bureauer har skåret i bemandingen på grund

af et faldende aktivitetsniveau.



- Vi har hele tiden fulgt en aggressiv vækststrategi og ansat nye folk og opgraderet med

efteruddannelse. Det er nødvendigt, hvis man vil tiltrække de bedste medarbejdere, siger Flemming Hald Nielsen.

Ny

IT

Han fortæller, at virksomheden har ambitioner om at fortsætte væksten i omsætningen, men det er ikke sikkert

at der skal ansættes flere medarbejdere.



- Vi har investeret meget i ny IT, så vi kan blive mere effektive. Vi ser ikke

lyst på fremtiden, men gennem hårdt arbejde er det muligt at blive større, siger Envision-direktøren.



Resultatet

af årets drift blev et overskud på 14,8 mio. kr., hvilket ledelsen anser for meget tilfredsstillende



- Til trods

for markedets generelle afmatning, forventer vi et tilfresstillende resultat for 2003/04, siger Flemming Hald Nielsen.



Det forbedrede

resultat skal dog ses i lyset af, at bundlinien fra forrige års regnskab ekstraordinært belastet af et million-underskud

i det associerede IT-selskab Reflector.



Sidstnævnte blev ved indgangen til 2002 fusioneret med selskabet E-Carisma. Men

selskabet blev erklæret konkurs i juli 2002, og påvirkede Envisions resultat negativt med 3,1 mio. kr.



Udover Århus

har Envision kontor i København.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen