Berlingske Business

Entusiaster til kamp mod annoncehajerne

Tonen er skarp på hjemmesiden www.unfairpris.dk. I alt elleve virksomheder som Fairpris, Dansk Skoleindkøb, IT-fagregistret,

Azir mv. hænges ud som annoncehajer og bliver flittigt debatteret af hjemmesidens brugere.



- Vi er sikre på, at der

er noget om snakken når vi sætter nogen på listen.



- Det er ikke nok, at vi modtager et par klager. Vi skal

kunne se et mønster i virksomhedernes adfærd, men så bliver de også registreret, siger redaktør Jesper

Brock fra www.unfairpris.dk.



Han oplyser, at yderligere to selskaber er på observationslisten, og er meget tæt på

at blive sendt i gabestokken.

Stor opbakning

www.unfairpris.dk er blevet til på initiativ af en IT-mand, som blev snydt

af - ja, gæt selv - firmaet Fairpris.dk. For at hindre andre i at falde i samme fælde, lavede han et forum og lokkede

en bekendt til at være redaktør - Jesper Brock. På rekordtid har initiativet samlet en stor skare af personer fra

primært mindre virksomheder, der har registreret sig som brugere af hjemmesiden.



- Vi har i dag knap 1000 brugere, hvoraf

mange fortæller enslydende, og i nogle tilfælde groteske, historier om annoncehajernes metoder. Der er primært tale

om selvstændige erhvervsdrivende fra mindre firmaer, der selv er blevet snydt af annoncehajerne, siger Jesper Brock.



Redaktøren

fortæller, at han arbejder på frivillig basis og ikke tjener penge på initiativet. Målet er, at få stoppet

annoncehajerne som han personligt har stiftet bekendtskab med via sit eget firma - Flashligt Gruppen.



- Jeg var tæt på

at blive narret selv, men det lykkedes heldigvis ikke, siger han og fortsætter:



- Formålet er at få annoncehajerne

ned med nakken ved at udbrede kendskabet til deres metoder. De er da også begyndt at opfatte os som en trussel, da flere har

trukket regninger tilbage fra virksomheder de har snydt efter at historierne er blevet offentliggjort på vores hjemmeside.



Han

fortæller, at det overordnede mål for www.unfairpris.dk er at blive gjort overflødig fordi problemet ikke eksisterer

længere. Med annoncehajernes nuværende aktivitets niveau vil det næppe ske i den nærmeste fremtid. Jesper

Brock opfordrer virksomheder som er tvivl om, hvorvidt de er ved at blive snydt til at tjekke Unfairpris.



- Vores liste er ikke

udtømmende, men vi har 1000 meget aktive brugere, som er hurtige til at indrapportere når snyderne bliver aktive, lyder

det fra Jesper Brock.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen