Berlingske Business

Engelske Grundfos

Pumpekoncernen Grundfos, der godt nok er jysk, men som har engelsk som internt koncernsprog, har udgivet en håndbog i engelsk,

med titlen "In other words à".



Formålet er at højne kvaliteten af det engelske sprog mellem selskaberne

i koncernen og til koncernens kunder og samarbejdsparter.



Sproget er ikke bare engelsk, men britisk engelsk. Baggrunden for at

vælge britisk engelsk er, at i mange af de lande hvor der er Grundfos-selskaber, bliver der i skolen undervist i britisk engelsk.



Dermed

er det dog ikke slut med det danske eller andre lokale sprog for den sags skyld. Grundfos lægger vægt på at være

tæt på kunderne og deres kultur og sprog. Derfor tales og skrives der fortsat på det lokale sprog i de respektive

lande.



Håndbogen er blevet til i et samarbejde mellem en række sprogkyndige medarbejdere i Grundfos'' danske, engelske,

tyske og amerikanske selskaber.



Håndbogen introduceres for koncernens medarbejdere i Danmark på en intern konference

i dag fredag. Den er først og fremmest møntet på alle Grundfos-medarbejdere, der jævnligt skriver på

tværs af koncernens selskaber.



I 2002 introducerede Grundfos en dansk sproghåndbog til Grundfos'' danske selskaber

og deres i alt 4.700 medarbejdere. jc

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen