Berlingske Business
17:42

Elektroniske kataloger giver en stor respons

En stadig større gruppe af danske virksomheder vælger at lægge deres kataloger over i de elektroniske medier, og

det giver store gevinster.


Branchen vurderer id ag, at det er et af de områder, hvor man virkelig henter store gevinster,

og det gælder først og fremmest i kontaktfladen indenfor business to business-relaterede handler. Der er dog stadig stigende

interesse for at lade konceptet køre videre, så de private kunder også kan blive betjent via denne løsning.


-

Det er umiddelbart let at se, hvor besparelserne ligger, siger marketing- og analysechef Lars Hedal, Ecarisma, der er medlem af Maersk E-World.


-

Vi har udviklet et koncept, hvor alle udfordringer kan løses, og det er lykkedes at skabe et system, som selv meget store virksomheder

og de del af erhvervslivet, der opererer med store mængder af varenumre, kan hente markante fordele.


- Gevinsterne ligger

i portobesparelser, hvor vi har set virksomheder spare sekscifrede beløb. Trykkeomkostninger elimineres, og de er som regel væsentligt

højere end portoomkostningerne. Dertil kommer, at der er betragteligt personalebesparelser, og vi har oplevet virksomheder,

der har kunnet halvere personalet i marketingsafdelingen. Endelig er der store servicefordele, fastslår Lars Hedal.



Fordele

Han

pointerer, at det før ikke var ualmindeligt, at erhvervslivet brugte mange måneder på at forberede og udsende nye

kataloger - i dag kan det ske med timers varsel - samtidig med, at kunderne selv kan gå ind og søge i katalogerne.


Det

er også en fordel, at virksomhederne - som støtte for kunderne - kan gå ind i de elektroniske kataloger og udvælge

de relevante sider, der har kundens interesse og maile dem til vedkommende.


Det er opgaveløsninger, der ikke kunne praktiseres

tidligere, hvor man arbejdede med standardkataloger - ofte i telefonbogstykkelser.


- Vi har registreret tilbagebetalingstider

på gennemsnitlig et par år, noterer Lars Hedal, men vi har tillige også set tilfælde, hvor man har været

helt nede på omkring et år.


- Det er faktorer, der har betydet, at erhvervslivet er motiverede og modne til at gå

ind i disse projekter, og alle ser det som en stor fordel, at man med det samme koncept vil kunne betjene såvel private som erhvervskunder,

slutter Lars Hedal, Ecarisma.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen