Berlingske Business

Elektroniske kataloger giver en stor respons

En stadig større gruppe af danske virksomheder vælger at lægge deres kataloger over i de elektroniske medier, og

det giver store gevinster.


Branchen vurderer id ag, at det er et af de områder, hvor man virkelig henter store gevinster,

og det gælder først og fremmest i kontaktfladen indenfor business to business-relaterede handler. Der er dog stadig stigende

interesse for at lade konceptet køre videre, så de private kunder også kan blive betjent via denne løsning.


-

Det er umiddelbart let at se, hvor besparelserne ligger, siger marketing- og analysechef Lars Hedal, Ecarisma, der er medlem af Maersk E-World.


-

Vi har udviklet et koncept, hvor alle udfordringer kan løses, og det er lykkedes at skabe et system, som selv meget store virksomheder

og de del af erhvervslivet, der opererer med store mængder af varenumre, kan hente markante fordele.


- Gevinsterne ligger

i portobesparelser, hvor vi har set virksomheder spare sekscifrede beløb. Trykkeomkostninger elimineres, og de er som regel væsentligt

højere end portoomkostningerne. Dertil kommer, at der er betragteligt personalebesparelser, og vi har oplevet virksomheder,

der har kunnet halvere personalet i marketingsafdelingen. Endelig er der store servicefordele, fastslår Lars Hedal.



Fordele

Han

pointerer, at det før ikke var ualmindeligt, at erhvervslivet brugte mange måneder på at forberede og udsende nye

kataloger - i dag kan det ske med timers varsel - samtidig med, at kunderne selv kan gå ind og søge i katalogerne.


Det

er også en fordel, at virksomhederne - som støtte for kunderne - kan gå ind i de elektroniske kataloger og udvælge

de relevante sider, der har kundens interesse og maile dem til vedkommende.


Det er opgaveløsninger, der ikke kunne praktiseres

tidligere, hvor man arbejdede med standardkataloger - ofte i telefonbogstykkelser.


- Vi har registreret tilbagebetalingstider

på gennemsnitlig et par år, noterer Lars Hedal, men vi har tillige også set tilfælde, hvor man har været

helt nede på omkring et år.


- Det er faktorer, der har betydet, at erhvervslivet er motiverede og modne til at gå

ind i disse projekter, og alle ser det som en stor fordel, at man med det samme koncept vil kunne betjene såvel private som erhvervskunder,

slutter Lars Hedal, Ecarisma.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen