Berlingske Business
13:12Jutlander Bank venter markant lavere resultat i 2018

Ekstra-bil til nødstedte hos Dansk Autohjælp

I 1990 havde Dansk Autohjælp (DAH) 30.000 kunder. Nu servicerer selskabet 530.000 abonnenter og er dermed Danmarks næststørste

udbyder af autohjælp. Men DAH regner med at få endnu flere abonnenter, ved at satse på service og billigt abonnement.



Kun

Falck er større, men DAH er ved at hale ind. Alene sidste år fik DAH 40.000 nye medlemmer.



Det er bl.a. sket ved

at yde garantier om hjælp inden for en time, og senest skal tilbuddet om en akut ekstrabil få endnu flere abonnenter i hus.

Idéen om en ekstrabil har Dansk Autohjælp haft i over et år, og med indkøbet af halvtreds nye biler til

samme formål, er ønsket om netop det gået i orden. Det har givet et boom i antallet af nye kunder over årets første

weekend.

Samme farve

- Markedet er blevet vænnet til at tingene skal gå stærk i dag. Den gammeldags type

vejhjælp som man fik for ti-tyve år siden, er ikke længere god nok til den moderne forbruger. Man betragter ikke

længere afstand i kilometer, men i tid. Hvis kunden derfor har et behov for at komme hurtigt videre, tager vi en ekstra bil

med fra lageret, som de kan leje billigt, fortæller adm. direktør i DAH Erik Rose Andersen om grunden til boomet. Ekstrabilerne

bliver lette at kende, da de følger DAHs normale stil med gule farver og logo på siden som reklame for virksomheden.

Forsøget har nu kørt i et par dage, og har indtil videre haft stor succes. For første gang har DAH brugt tv-reklamer

til at promovere tiltaget, hvilket sandsynligvis været medvirkende til medlemsboomet i weekenden



- Vi har aldrig brugt

mange penge på markedsføring, men vi synes at det her tiltag er så godt, at vi valgte at prøve den mulighed,

fortæller Erik Rose Andersen.



Alligevel tøver han med at sige, om det er en mulighed man vil benytte igen.



-

Vi vil hellere bruge 100.000kr. på at forbedre servicen, end vi vil bruge penge på at fortælle, at vi er gode. For

kunder er kun til låns, folk er ikke så mærkeloyale længere.



Det ved han, fordi ca. 200.000 af DAHs nuværende

kunder er tidligere Falck-kunder. Falck har ca. i øjeblikket ca. 800.000 kunder, mod DAH''s 530.000. Begge parter forventer,

at markedet for autohjælp kommer til at stige i den nærmeste fremtid.



- Prisen er sænket på grund af

den hårde konkurrence, og det aktiverer en del, som siger at prisen nu passer i forhold til behovet. Men man kan heller ikke

lave så meget selv som tidligere, fastslår Erik Rose Andersen fra DAH.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen