Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Ecco vil pirre sanserne i helt nyt butikskoncept

Ecco Sko A/S i Bredebro har indledt ændringer af hele sit globale butikskoncept, så skoene og koncernens kvalitetsbrand

præsenteres på en helt ny måde for kunderne.



Første skridt blev taget fredag med indretningen af Ecco-butikken

i hjembyen Bredebro til det nye koncept, der indtil 1. september også vil blive testet i flere butikstyper i Sverige. Derefter

vil det blive udbredt til hele Europa, så 38 Ecco Shops, ca. 50 shop-in-shops og ca. 80 shop points vil være ombygget

inden 1. februar næste år.



Undervejs vil der blive foretaget kunde- og medarbejderanalyser samt evalueringer med

fokus på, hvor meget kunderne køber. Efter Europa kommer turen til Nordamerika.



- Vi har som varemærke den

første kontakt med kunderne i den måde, vi eksponerer skoene på i distributionsleddet. Det nye butikskoncept er

en videreudvikling af værdierne i vores brand - kvalitet, innovation og komfort - og vores måde at kommunikere med kunderne

på. Vi sørger for, at sanserne bliver pirret, og kunderne får en klar fornemmelse af, hvad Ecco kan tilbyde og

står for, siger Retail Director Hans Hornemann, Ecco Sko A/S.

Sko set fra siden

Skokunder er vant til at se sko forfra,

når de vælger et par nye sko i konventionelle butikker. I den nye indretning veksler Ecco mellem både side- og frontposition,

der sammen med en række grafiske virkemidler på samme tid skal udstråle spænding og overraskelse samt tryghed

og harmoni.



Ecco-skoene sælges fra 395 Ecco Shops, 762 shop-in-shops, et par tusinde shop points og tusinder af selvstændige

skobutikker over hele verden. Langt hovedparten af de butikker, der bærer Ecco-navnet, drives af franchisetagere, og både

for dem og skokoncernen bliver der tale om pæne investeringer i den enkle og nytænkende måde at indrette butikkerne

på.



I gennemsnit indrettes ca. 70 nye Ecco Shops, 100 shop-in-shops og 350 shop points om året. Ecco er storkunde

hos en række producenter af inventar og butiksudstyr i lande som Danmark, Polen, Sverige og Baltikum. Hans Hornemann anslår

de samlede årlige udgifter til etablering og indretning af butikker til 135-140 mio. kroner, der fordeles på både franchisetagere

og Ecco.

Farvel til konformitet

Ecco-skoene præsenteres i fremtiden på lette hylder af eternit, og materialer

som læder, glas og træ indgår også i den nye indretning, der er fleksibel og kan tilpasses lokale forhold.

Konceptet er også langtidsholdbart, idet det løbende kan tilpasses tidens tendenser, Eccos kollektioner og forholdene

i den enkelte butik. Tankegangen er således også et brud med de sterile og konforme butikker, som kunderne ifølge

Ecco er trætte af.



- Jeg er slet ikke i tvivl om, at kunderne vil blive begejstrede for det nye koncept, og at det vil

styrke deres opfattelse af Ecco-brandet, siger Hans Hornemann.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen