Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Direktør og chauffør med fart på

Direktør Leif Bætz Larsen, Tylstrup Busser A/S, er ikke bange for selv at svinge rattet. Tværtimod tager han næsten

hver morgen tjansen som chauffør på rutebilen fra Tylstrup i Vendsyssel til Aalborg og tilbage igen.



- Det er en

hård branche, hvor du hele tiden skal have fingeren på pulsen. Ved fortsat at tage en tørn bag rattet får

jeg bedre føling med udviklingen, og jeg kan bedre forstå mine medarbejdere, når de siger, at det er sådan

og sådan derude på landevejene, siger han.



Forudsætningen for succes i branchen er netop, at man konstant holder

øje med udviklingen og sikrer, at man kan matche den. Byder man på nye licitationer, skal man allerede inden sikre sig,

de fornødne investeringer er på plads f.eks. Det er hvert fald Leif Bætz Larsens opskrift, og måske man skulle

tillægge den en vis værdi. Tylstrup Busser har i den grad fart på, så man ikke kan nå at følge

med på virksomhedens hjemmeside. Her står der fortsat, at virksomheden råder over mere end 65 biler. Der burde stå 85.

Kæmpeopgave

Og

ikke engang 85 biler rækker, når nordjyderne giver sig i kast med de helt store opgaver som de officielle transporter

ved den nok så omtalte koncert med den franske multikunstner Jean Michel Jarre, den 7. september i år ved Tylstrup.



Her

måtte virksomheden chartre busser hos kolleger. 118 busser var aktiveret i forbindelse med koncerten. Det var Tylstrup Bussers

største enkeltopgave til dato. I mange år var virksomheden et traditionelt rutebilfirma, som varetog kørselen

på en række mindre, lokale ruter i Vendsyssel for Nordjyllands Trafikselskab.

Første tigerspring

Nordjydernes

første tigerspring blev taget i 1994, da selskabet vandt sin første licitation - 11 ruter i Himmerland. Vognparken blev

mere end fodoblet.



Ifølge direktøren var det omfattende tilbudsarbejde grundlaget for senere succes ved licitationer,

om end Tylstrup Busser året efter måtte lide den tort at tabe sine ruter til det i dag lukkede Combus-selskab. Vendelboerne stod

i en kort årrække i den paradoksale situation, at de havde ruter i Himmerland syd for Limfjorden, men ingen på hjemmebanen

i Vendsyssel. Slag i slag har selskabet så rigeligt vundet det tabte tilbage.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen