Berlingske Business

Dinex åbner i Rusland

Filtervirksomheden Dinex A/S i Middelfart åbner til næste år en fabrik i Skt. Petersborg i Rusland for med 20 nye medarbejdere at kunne betjene det russiske marked. Virksomheden er førende i Europa med fremstilling af partikelfiltre til lastbiler, busser og andre store maskiner, og den har siden 2000 haft en fabrik i Letland med 160 ansatte, der fremstiller filtre fortrinsvis til de mange brugte lastbiler, som russerne årligt køber i Vesteuropa. Den nye fabrik skal ikke overtage denne produktion, men skal forsøge at komme ind på det russiske marked for nye busser og lastbiler. Etableringen i Rusland skyldes ikke mindst den hurtige vækst i økonomien, som på filterområdet vokser med godt 10 pct. om året. I første omgang åbner Dinex et salgs- og distributionskontor i Skt. Petersborg, mens den nye fabrik ventes at starte i slutningen af året. Dinex beskæftiger omkring 175 medarbejdere i Middelfart.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen