Berlingske Business

DILF kæmper for overlevelse

Dansk Indkøbs- og Logistik Forum, er i så store økonomiske vanskeligheder, at foreningen er truet på sin eksistens.

Dansk Indkøbs- og Logistik Forum (DILF) har brug for en akut økonomisk indsprøjtning for at kunne betale sin gæld, ellers risikerer den 47 år gamle forening at dreje nøglen om. Det skriver Supply Chain Magasinet.

Den økonomiske krise har medført, at det den 10. august på en ekstraordinær generalforsamling blev vedtaget at udskille forretningsområdet Kairos Commodities og stifte et aktieselskabet Kairos Commodities A/S.

Dermed forsøger foreningen, der samlet består af 3.000 medlemmer indenfor logistik og indkøb, at skaffe penge nok til at betale sin gæld.

Direktør Søren Vammen betegner overfor Supply Chain Magasinet situationen som:

- Et akut behov for at styrke likviditeten i DILF, hvis det skal undgås, at DILF må opløses som insolvent.

Vanskelighederne skyldes blandt andet, at investeringen i Kairos Commodities - en webbaseret portal, der prognosticerer råvarepriser - har haft negativ påvirkning på likviditeten siden 2007, hvor portalen gik i luften.

Allerede i 2008 løb DILF ind i likviditetsproblemer, og årets resultat på 67.445 kroner lå langt fra det budgetterede 1.017.125 kroner.

Der er en garanti fra investorer for 2,4 mio. kr., men der mangler ifølge direktøren stadig en del penge for, at dække foreningens gæld. Søren Vammen peger dog på en række initiativer til besparelser, og han føler sig sikker på, at DILF klarer skærene.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen