Berlingske Business

Difko fik halvårsoverskud

Det er første gang i en årrække, at der er udsigt til sorte tal på bundlinjen, skriver Difko. Difko venter

et resultatet før skat for hele 2001/2002 på ca. 10 mio. kr. mod sidste års underskud på ca. 17 mio. kr.

Samtidig satser Difko - for første gang i ti år - på en række nye folkelige investeringsprojekter.


Overskuddet

for første halvår 2001/02, der gik fra 1. oktober 2001 til 31. marts 2002, blev på 10,8 mio. kr. Resultatet for

samme periode i det foregående regnskabsår var et underskud på 14,4 mio. kr. Der er sket en afvikling af aktiviteter,

som ikke naturligt falder ind under Difkos kerneområder. Indtægterne fra salget af E*Trade Bank Danmark påvirker halvårsresultatet

med 4,5 mio. kr., oplyser Difko.


- Udviklingen i Difko tegner lovende og tilfredsstillende. Efter en hård tid kan vi nu

skimte effekten af vores nye forretningsstrategi, der blev iværksat sidste år. Udgifterne er trimmet og Difko fokuserer

på udvikling af nye forretningsområder, der skal konsolidere vores position som en attraktiv udbyder af investeringsprojekter,

siger bestyrelsesformand Ole Bjerre.


Fremgangen skyldes blandt andet en forbedring af den primære drift. Den er vendt til

et overskud på 2,5 mio. kr. i forhold til sidste års underskud på 2,8 mio. kr. Forbedringen på 5,3 mio. kr.

tilskrives primært udflytningen af Difkos hovedkvarter fra København til Holstebro og en række organisatoriske

ændringer i efteråret 2001. For første gang i ti år har Difko udbudt nye projekter. Der er blandt andet udviklet

og solgt tre nye projekter i form af erhvervsejendomme og indgået nye administrationsaftaler inden for ejendomsadministration

og inkasso.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen