Berlingske Business

Den digitale vej er nødvendig

Mange mindre trykkerier forsømmer at tage springet ind i den digitale tidsalder, som mange af kunderne for længst befinder

sig i. Det kan koste dem deres eksistent.


Det mener en af indehaverne af Toptryk Grafisk A/S i Gråsten, Palle Bo Schmidt,

som i disse år investerer kraftigt i at kunne tilbyde kunderne beslægtede produkter, så de ikke behøver at

gå flere steder for at få udført grafiske løsninger og markedsføring.


- Hvis kunderne skal have

lavet en avanceret internetløsning, og man ikke har det, så risikerer man at miste kunden. Derfor er firmaerne nødt

til at udvide med digitale ydelser som internet, multimediepræsentation og digitalt tryk. Vores kerneområde er fortsat

offset-tryk, men vi vil også have det andet, siger Palle Bo Schmidt.



Bedre trykkvalitet

Toptryk Grafisk har lige investeret

over en million kroner i nyt højteknologisk udstyr, der hæver trykkvaliteten og øger kapaciteten med 50 pct.


Og

investeringerne i IT og bygninger fortsætter. De nuværende 600 kvm bliver i de kommende år tredoblet i flere etaper,

så de 12 medarbejdere får bedre arbejdsforhold.


Toptryk Grafisk mærker stor efterspørgsel efter digitale

løsninger i mindre oplag produceret på store printere.


Større virksomheder foretrækker i stigende

grad at udlicitere de grafiske opgaver, og Gråsten-firmaet har indgået alliancer med reklamefirmaer og fotografer for

at kunne løse mere komplekse opgaver.


- Vores filosofi er at udvikle os hele tiden ved at investere og forbedre kundeservicen.

Det bliver primært bygninger og knowhow, mens vi ikke vil investere væsentligt i trykkapacitet. Vi vil ikke op i high

end-markedet med tryk af store magasiner og den slags, siger Palle Bo Schmidt, der har partnerne Torben Bruhn Meilandt og Claus W.

Levinsen.


Ud over at føje ordet Grafisk til navnet er firmaet nu omdannet til aktieselskab.


Omsætningen var

i fjor på knap 12 mio. kroner med et overskud på knap en mio. kroner. Målet er at vokse med 10-20 pct. årligt

i de kommende år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen