Berlingske Business

Dell i storvækst

Pc-producenten Dell øgede omsætningen til rekordhøje 1,2 mia. kr. på det danske marked i det netop overståede

regn-skabsår og præstede et overskud på 20,0 mio. kr.



Dermed er selskabet kommet ud over krisen sidste år,

som udløste fyringer og en større omstrukturering.



- Virksomhedens resultat har i regnskabsåret båret

positivt præg af forrige års omstrukturering. Omstruktureringen har været med til at tilpasse virksomhedens omskostningsniveau

og konkurrenceevne og optimeret driften, skriver ledelsen i årsberetningen.



Ved indgangen til 2003 skilte Dell sig af med

30 medarbejdere.



Virksomhedens nettoomsætning steg i 2003/04 til 272,2 mio. kr. mod 250,3 mio. kr. året før.

Men det faktiske salg er væsentligt højere, da indtjeningen for Dell i Danmark er kommission af salget.



Af regnskabet

fremgår det, at selskabet har fået kommission for salg på 1,2 mia. kr. i Danmark og i resten af Norden for 1,4 mia.

kr.

Ansætter igen

Medgangen i Danmark har betydet, at sidste års fyringer igen er afløst af ansættelser.

Således kunne ErhvervsBladet i juni berette, at Dell i Danmark i månederne frem ville øge bemandingen med 25 pct.

til 465 ansatte.



De nye medarbejdere skal sælge til virksomheder eller bliver placeret i callcenteret.



Den primære

årsag til det øgede behov for medarbejdere blev primært forklaret med et øget behov for udskiftning af gamle

pc''er i virksomhederne.



I 2003 øgede den amerikanske producent sortimentet med printere, og produktsortimentet vil inden

for den nærmeste fremtid blive udvidet yderligere, hedder det i beretningen.



Selvom markedet for hardware er hårdt

presset med små indtjeningsmarginaler forventer Dell, at resultatet vil udvikle sig i positiv retning i indeværende år.

Og IT-virksomheden vil vinde markedsandele fra konkurrenterne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen