Berlingske Business
11:47ISS sælger anlægsgartnervirksomhed i det britiske

Debitel frem på presset telemarked

Debitel har brugt 200 mio. kr. på markedsføring og tilskud på telefoner til nye kunder i 2003. Men adm. direktør

Per Nielsen mener, at pengene er givet godt ud. Debitel har godt nok sagt farvel til cirka 80.000 mobilkunder, men 200.000 nye er

kommet til, hvilket er den primære årsag til at omsætningen steg fra 746 mio. kr. i 2002 til 930 mio. kr. i 2003.

I samme periode steg årets resultat fra plus seks mio. kr. til plus 24 mio. kr.



- Vækst og indtjening har stor betydning

for os, og skal man præstere noget er man tvunget til at investere, siger Debitel-direktøren.



Han fortæller,

at ambitionen for 2004 er en omsætning på mere end en mia. kr. og en tocifret vækst i årets resultat.

Næstbedst

til indtjening

Mens fastnetforretningen holder status qou med et lille plus i 2003 og 93.000 kunder, voksede mobilforretningen til

327.000 kunder. Debitel er dermed det sjettestørste målt på antallet af kunder i Danmark. I løbet året

blev selskabet overhalet af Telmore målt på kundebasen.



- Men det gælder ikke omsætningen, hvor vi stadig

er større, siger Per Nielsen.



Han pointerer flere gange, at blandt de teleselskaber som har offentliggjort 2003-regnskabet

er det pt. kun TDC, der har præsteret et større overskud.



Selskabet har selv kastet sig lanceret et internetbaseret

mobilselskab, Smarttalk.



- Det har været dyrt at komme i gang. Vores tab er i samme størrelsesorden som Telmore

og CBB Mobil præsterede i deres første år.



CBB Mobil tabte i perioden 1. oktober 2000 til 31. december 2001

11,5 mio. kr.

Priskonkurrence

Mobilkunderne øgede minutforbruget på et år fra 155 millioner minutter til

224 millioner minutter, svarende til en vækst på 45 pct.



Men væksten slår ikke fuldt igennem i omsætningen,

da mobilmarkedet er præget af en hård priskonkurrence.



- Og jeg kan love de danske mobilkunder endnu lavere minutpriser

i år, siger Per Nielsen.



Udover Smarttalk tabte Debitel i 2003 penge på driften af 13 tilkøbte butikker i

kæden Teleringen. Butikkerne blev overtaget fra nu lukkede Bluetel, og ventes at nå et resultat nær nul i år.

Teleringen tæller i dag 40 butikker, hvoraf de 27 er frivillige kæde butikker.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen