Berlingske Business

Datacon dropper eget ERP-system

Antallet af uafhængige danske producenter af ERP-systemer er på retur, kunne ErhvervsBladet berette i avisen mandag. Samme dag meddelte endnu en dansk leverandør, Datacon,at man droppede udviklingen af sit eget ERP-system og flytter kunderne over på en platform fra Microsoft Business Solutions.

Hermed skal 250 virksomheder som hidtil har kørt med ERP-systemet DC4 på sigt flyttes over på Microsoft Axapta. Beslutningen er en konsekvens af, at Datacon har indgået en aftale med Microsoft om at blive Microsoft Axapta-partner.

- Vi har valgt Microsoft Business Solutions¿Axapta og Microsoft som samarbejdspartner, fordi vi vurderer, at kombinationen af Datacons forretningserfaring og et indarbejdet og kendt kvalitetsprodukt som Microsoft Axapta er en god løsning til vores kunder, udtalerJan Misser, adm. direktør i Datacon.

Datacon har særlige kompetencer inden for grossist- og detailvirksomheder, hvor Microsoft ønsker at stå stærkere.

Datacon har blandt andet udviklet brancheløsninger til trælastvirksomheder samt boghandel og distribution. Datacon omsatte i 2003/2004 for ca. 100 mio. kr. og havde et overskud på kr. 3,7 mio.

Kunderne tæller blandt andet KNI, det tidligere Kgl. Grønlandske Handel.

Datacon er dansk-ejet og har eksisteret i 17 år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen