Berlingske Business
17:25Rederiet Torm ser nu 2017-resultat ende på 0-5 millioner

Dansk iværksætter-cola giver Pepsi baghjul

Præcisering: Århusiansk læskedrikproducent har nu overhalet selveste Pepsi Cola på en lille del af markedet.

Århus firmaet Cult A/S som i marts 2008 lancerede CULT Cola har allerede opnået første større succes med produktet.

Den danske cola har i de sidste tre måneder overhalet den amerikanske konkurrent Pepsi i salget af 0,5L cola på convinience-segmentet, der dækker over produkter fra blandt andet kiosker og benzintanke.

Det meddeler Cult A/S i en pressemeddelelse.

Cults cola har på halvandet år oparbejdet en markedsandel på 5,5 procent, hvor Pepsi sidder på 4,9 procent af det specifikke marked.

- Vi vidste at det kunne blive en hård nød at knække, men vores målsætning med Cult Cola var at skabe en mærkevare cola der kunne stå distancen blandt de store mærker på markedet, til trods for at vi er en lille virksomhed som ikke er i stand til at matche de store brands markedsføringsbudgetter. Derfor er det også yderst tilfredsstillende at vi er nået så langt og er i stand til at blande os med eliten. udtaler administrerende direktør i Cult A/S, Lars Klausen.

På det totale salg er Pepsi stadig storebroderen med over tre gange flere solgte colaer.

Cult kalder selv sin cola for verdens stærkeste cola, og indeholder 50 procent mere koffein end andre ledende mærker.

- mja

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen