Berlingske Business

Danfoss' store flytteoperation

Danfoss har indledt den omfattende operation med at flytte sit lager fra Nordborg til det nye distributionscenter nær den sønderjyske motorvej

ved Rødekro.


Når Danfoss Distributionscenter er færdigindrettet 1. maj i år, skal det forsyne kunderne

i Skandinavien og Nordeuropa med færdigvarer. Det bliver samtidig signalet til, at de lokale lagre på syv markeder gradvis afvikles.

Det ventes at tage et års tid.


- Formålet med at etablere det nye distributionscenter er at give vore kunder en bedre

service. Vi får et lager med en større varemængde og en mere præcis - ikke nødvendigvis altid hurtigere

- levering. Pålideligheden og tilgængeligheden bliver større, siger direktør Frode Sørensen, Danfoss Distributionscenter.






Færre

medarbejdere

Det 18.000 kvm store center er indrettet med følgende hovedfunktioner: 5200 kvm pallelager, 2600 kvm kranlager,

2400 kvm pakkeområde, 5600 kvm godsterminal for ind- og udgående gods, 900 kvm servicearealer og 1600 kvm administrationskontorer.


Det

afløser det hidtidige centrallager i Nordborg, hvor i alt 160 funktionærer og timelønnede har sørget for

at sende de færdige produkter ud på eksportmarkederne. Dertil kommer skønsvis 100 medarbejdere i lagerfunktioner

i datterselskaberne på de syv markeder. Med den avancerede lagerhåndtering og det nye IT-system i Rødekro bliver

der i fremtiden 115 medarbejdere om det samme arbejde.


- Vi venter at hente omkring 30 mio. kr. i årlig driftsbesparelse

på det nye distributionscenter, siger Frode Sørensen.

Intet lager i Nordborg

I fremtiden vil der være direkte

distribution fra den et par hundrede mio. kr. dyre bygning i Rødekro til markederne i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland,

Belgien og Tyskland. I mængde drejer det sig om ca. 150 ton færdige produkter dagligt.


På det øvrige

globale marked foregår leveringen direkte til kunderne. Der vil ikke i fremtiden være en egentlig lagerfunktion ved hovedsædet

i Nordborg.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen