Berlingske Business
07:02Olieprisen stiger efter uro i Nordirak

Dåser med logo drager på turne

Musicalen Les Miserables, der efter premieren i København drager på turne i Skandinavien med Royal Philharmonic Concert

Orchestra, Stig Rossen, Carola Häggkvist og andre stjerner, er helt befriet for dåsemusik.



Det vestjyske designfirma,

Astrup Design, har dog formået at få dåser med på turneen til de fire nordiske hovedstæder og Göteborg,

idet arrangørerne har købt 8000 specialdesignede Miserables-dåser med læskende drikke med til at servere

ved VIP-arrangementer.



Ordren til den skandinaviske koncertversion af den verdenskendte musical er et godt eksempel på,

hvad LogoDrink. com-konceptet kan bruges til, og hvilken spændvidde dåser med logotryk har som markedsføring.











Alkoholfri

drikke

- Kunderne er lige fra det lille værktøjsfirma til den store telekoncern. Jeg havde fra begyndelsen en ide om,

at kunderne hovedsageligt ville blive firmaer, der deltager på 12 messer om året og har et stort markedsføringsbudget.

Men sådan er det ikke gået, siger manden bag LogoDrink, Flemming Astrup, Astrup Design aps. i Varde.



Han overtog

for knap et par år siden de skandinaviske rettigheder til at sælge produktet og har siden solgt dåser til 10-15

kr. pr. stk. til håndværksfirmaer, IT-firmaer, tøjhandlere og revisorer, der bruger dem som en anderledes og mere

holdbar markedsføring end kuglepenne og lightere.



- Langt hovedparten af kunderne er ligeglade med, hvad der er i dåserne, men

næsten alle vælger alkoholfri drikke. Dåserne giver med deres form en stor reklameflade, nogle kunder får

forhåbentlig en god oplevelse ved at drikke dem, mens 70-80 pct. af dåserne aldrig bliver drukket. De står i stedet

på hylden til pynt, siger Flemming Astrup.

Også til sportsklubber

Han er franchisetager for verdens største

producent af logodåser, et schweizisk firma stiftet af Albert Klöti, som har topmoderne produktionsanlæg i München

og England.



I Schweiz og Tyskland sælges millioner af dåser med selvvalgte motiver.



I Danmark kan Flemming

Astrup levere oplag helt ned til 504 dåser, men der er rabat på tre kr. pr. dåse, hvis oplaget er eksempelvis 5000.





vildt som i Schweiz og Tyskland er salget i Danmark langt fra. Foreløbig har Flemming Astrup ikke overskud af salget af logodåser

i de skandinaviske lande, hvor Norge og Sverige nu udgør ca. 40 pct. af afsætningen. Han håber, at salget inden

for få år vil nærme sig 100.000 dåser årligt, og han har dermed sat salgsforventningerne ned i forhold til,

da han lancerede produktet.



Flemming Astrup har en sælger og et par danske firmaer knyttet til sig til at sælge LogoDrink

til messer, events og turneer, ligesom sportsklubber er kundemuligheder. De kan tjene penge på at sælge en kasse med logodrinks med

spillerfotos og autografer.



LogoDrink vil være repræsenteret på Dansk Erhvervsmesse 2002 i Odense i dagene

6.-7. november.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen