Berlingske Business

CV i cyberspace

Der er nemlig i høj grad nye tider på vej på rekrutteringsmarkedet, for - som en ekspert sagde til ErhvervsBladet

i går - om forholdsvis få år vil alle job blive formidlet online. Kilden driver selv en af dot.com''erne på

rekrutteringsmarkedet, så han er vel nærmest tvunget til at se i den retning; men hvis man kender unge mennesker i 20-30-årsalderen

og deres adfærd på jobsøgningsmarkedet, kan man sagtens sætte sig ind i, at der nok er noget om snakken.


Der

er ikke mange i den aldersgruppe, der som deres første prioritet blader i en tung søndagsavis, når de skal finde

nyt job. Den erkendelse er nået frem til avisernes chefkontorer, og aviserne har gjort deres debut på det elektroniske

rekrutteringsmarked. De ved nemlig godt, at den attraktive aldersgruppe surfer på nettet, når jobmarkedet skal afsøges.


Udover

avisernes online-job-tjenester er der en gudsvelsignelse af dot.com''er, som skaber en forretning ved at formidle job online. De scorer kunder,

fordi de har omfattende netværk - mange af dem oven i købet internationale. Det betyder, at et CV på nettet hos

en af udbyderne giver hul igennem til et meget bredt jobmarked.


Det er slet ikke til diskussion mere, om det er smart at formidle

job på nettet, for det siger næsten sig selv. Det er langt mere interessant, at det kan spare virksomhederne - og især

de små og mellemstore, som ikke har så mange HR-ressourcer - for en masse bøvl og tidrøvende rekrutteringsprocedurer.

Der er for så vidt ingen grund til at gennemgå lange og ressourcekrævende rekrutteringsprocesser. Kandidaterne til jobbene

er vant til at bruge den hurtige online-søgning, og det rappe medie smitter af. Moderne kandidater er parate til at stille

op til en samtale med meget kort varsel.


Eksperten mener, at jobsøgende uden CV på nettet vil være lost om

nogle få år. Og det gælder vel at mærke jobsøgende i kategorierne fra mellemleder og op. Så selv

de meget tunge topchefer, som har været vant til at læne sig tilbage og vente på en opringning fra headhunteren,

bliver i fremtiden nødt til at kaste CV''et ud i cyberspace.


Derfor er moralen: Nye tider på rekrutteringsmarkedet.

Brug det nye værktøj. Tag en tur på nettet, inden du sætter hele den ressourcekrævende proces i gang.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen