Berlingske Business
17:42

Coca-Cola årets Superbrand

- Det er mit indtryk, at prisen er en anerkendelse af, at Coca-Cola har evnet at følge med tiden - dvs. at et mere end 115

år gammelt brand har formået kontinuerligt at forny sig uden at gå på kompromis med de grundlæggende

værdier, som man lagde i brand''''et allerede i forrige århundrede - nemlig at Coca-Cola er en forfriskning ikke blot for

legemet men så sandelig også for sjælen, udtaler Coca-Colas administrerende direktør Jan Hedegaard, i en

kommentar til udnævnelsen. Valget af årets SuperBrand er gjort af en jury bestående af 15 personer som beskæftiger

sig med reklame, marketing, PR samt analyse.



kandidater

Juryen havde først vurderet knap 1.000 brands. Af dem fik

ca. 200 prædikatet Superbrand. Og det var blandt disse at kategorivinderne og den samlede vinder i går blev udvalgt.


Henning

Rouchmann, direktør for Superbrands Danmark, gav Coca-Cola disse ord med på vejen:


- Årets Superbrand år

2002 er et klart eksempel på at reklamebudgetter og opmærksomheds skabende kampagner ikke gør det alene. Virksomheden

skal også have en klar mission, vision og et sæt af værdinormer, indarbejdet i alle virksomhedens aktiviteter.


Endelig

skal der være konsekvens, personlighed og sjæl skabt af folk i organisationen. Mennesker der har troet og turdet.


De

fire kategorivindere blev: Mercedes-Benz indenfor kategorien Automobiler, LEGO i kategorien Legetøj, Nokia i kategorien telekommunikation

og som en naturlig konsekvens af at være udråbt til Årets Superbrand blev Coca-Cola udnævnt som kategorivinder

indenfor læskedrikke.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen