Berlingske Business

Bredbåndsselskab øger salg af trådløst bredbånd

Bredbåndsselskabet Danske Telecom, der sælger trådløst bredbånd til store virksomheder og offentlige

institutioner, præsterede et underskud på 20,4 mio. kr. i 2003. Underskuddet er dermed næsten fem mio. kr. større

end sidste år, men det bekymrer ikke direktør og medejer Peter Jerry Sørensen:



- 2002 var et indledende år,

og vi havde en begrænset omsætning. Vi kommer fra et lavt niveau, men omsætningen i 2003 svarer til en fremgang

på mere end 1000 pct.. I de første måneder af 2004 har vi allerede realiseret en større omsætning

end i 2003, siger han.



I regnskabet oplyser selskabet ikke omsætning, men niveauet er et mindre to-cifret beløb

i 2004, fortæller Peter Jerry Sørensen.



I den trykte beretning skriver ledelsen, at underskuddet er to mio. kr. mindre

end budgetteret, mens omsætningen er lavere end forventet.



Peter Jerry Sørensen oplyser, at Danske Telecom efter

planen først skal give overskud i 2005.

På jagt efter ny licens

Danske Telcom er et af landets mindste teleselskaber

med 16 ansatte. Det blev etableret i juni 2001, da virksomheden overtog to FWA-licenser fra amerikanske Formus Communications, der

trak sig ud af det danske marked foråret samme år.



Formus fokuserede på privatmarkedet, men FWA er kun velegnet

for virksomheder med et stort behov for data, mener Danske Telecom.



Flere konkurrenter som Tele2 og Broadcom har trukket sig

fra FWA-markedet, hvor også Sonfon har tabt tre-cifrede mio. beløb.



Men Danske Telecom mærker en stigende

forståelse for de konkurrencemæssige fordele som teknologien byder. Selskabet vil gerne overtage den 3,5 GHz som Tele2

har returneret til IT- og Telestyrelsen i oktober 2002.



Den bliver formentligt udbudt på en lukket auktion i april i år.

Danske Telecom ejes blandt andet af Fonden P/S BI. Derudover stiller Banestyrelsen et landsdækkende telenetværk langs

de danske skinner til rådighed til gengæld for en større aktiepost i selskabet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen