Berlingske Business

Bluff eller bingo?

Er branding bluff eller er det et værktøj, der giver bingo.



Det var overskriften, som 55 selvstændige, var

samlet under onsdag aften til en konference i København arrangeret af netværket Ildsjæle og ErhvervsBladet. I panelet

deltog direktør Lasse Bauer, FairBranding, Morten Bo Therkelsen, brand manager i DSB, Kasper Egelund fra mærkevareproducenten

Vipp og Kim Bach fra kommunikationsbureauet The Message.



- Branding er egentligt bare et navn. Det handler om at vise holdninger, selvstændighed

og værdier. I har som selvstændige en unik mulighed. I behøver ikke genere en bestyrelse eller direktør,

men kan tage jeres egen beslutning om, hvordan I vil brande jeres virksomhed, fortalte Lasse Bauer indledningsvis.



Og det fik

samtlige deltagere mulighed for. En klassiker til netværksforetagendet Ildsjæles møder er introduktionen, hvor

der skal blødes op over for de nærmeste sidemænd.



Allerede ved introduktionen af virksomheden, var man i

gang med aftenens emne: Når man fortæller om sig selv og sin virksomhed, er det en måde at sælge sig selv

på. På samme måde forsøgte oplægsholderne i løbet af aftenen at sælge hver sit budskab,

og det hele mundede ud i en livlig (og planlagt) debat. Deltagerne reagerede især på Kim Bachs oplæg. Han var opponenten,

der mente, at branding er rent bluff.



Han postulerede, at direktører alt for ofte bliver fascinerede over varm luft,

fordi de selv er lidt kedelige. Ganske overraskende var flere af deltagerne enige og mente, at branding var blevet drevet så

vidt, at det i nogle tilfælde kom til at overskygge forretningen.



En af gæsterne til mødet var Susanne Bjerre

fra Check One Two, der deltog i et Ildsjæle-arrangement første gang. Hun startede virksomhed i august og var blevet

anbefalet at deltage i arrangementet af Vipp.



- Jeg synes, at det er meget spændende at høre om, hvilke branding-muligheder,

der er, for jeg har ikke arbejdet med det før. Vi har lige vundet en designpris, og det skal jeg jo nok udnytte, fortalte hun.



Ildsjæle

kunne, da debatten var slut, konstatere, at deltagerne havde været tilfredse med arrangementet. For Susanne Bjerres vedkommende

betød det, at hun ville indskrive sig som medlem i Ildsjæle efterfølgende.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen