Berlingske Business

Baller af stål er guld for Fitness World

Fitness
Foto:

Mange af landets kæder har det økonomisk hårdt. Fitness World er til gengæld helt oppe på tæerne.

I sommerperioden forlader kunderne fitnesscentrene for at tage på sommerferie eller træne i det fri. Alligevel har Fitness World formået at have nettefremgang i halvdelen af kædens centre i juli. Det skriver dagbladet Børsen.

Kæden er nu den største i Danmark med 48 centre og 140.000 medlemmer. I 2008 rundede resulatet før skat 23 millioner kroner. Inden 2009 er omme ventes antallet af centre at have rundet 50.

- Du kan tro, vi er på udkig. Vi har kontrakt på over 50, når året er omme. Hvor mange afhænger kun af prisen. Jeg ved ikke, hvor mange der sidder nede i banken lige nu og får at vide, at nu er de nødt til at sælge det her. I branchen er vi så kendt, at der kommer en opringning hver uge fra nogle, der gerne vil sælge et center, siger Per Lyngbak Nielsen, direktør for Fitness World, til dagbladet Børsen.

Fitness World overtog 1. august fire centre fra den islandskejede kæde Equinox og har ligeledes overtaget et par centre, som tidligere husede fitnesskæden SATS.

Herhjemme har Fitness.dk 40 centre, mens SATS og Equinox har henholdsvis 13 og otte centre. De to sidstnævnte formåede i 2008 ikke at præstere et overskud. Værst gik det for SATS med et resultat før skat på minus 79 millioner kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen