Berlingske Business
07:23OPEC-meldinger og Kirkuk-konflikt driver olieprisen

Babyen bliver klædt på elektronisk

Normalt er lav pris det primære lokkemiddel, når forbrugerne vælger at handle elektronisk og giver afkald på

muligheden for at mærke på og måske prøve varen.



Prisen spiller også en rolle for e-handelsfirmaet

TrendyBaby.dk i Vejen i Sydjylland, men parameteret er langt mindre fremherskende ved salget af designprodukter og kvalitetsvarer

til at klæde de 0-2-årige ordentligt og smagfuldt på.



Det unge par bag TrendyBaby.dk, Rikke Kahr, 24 år,

og Kim Østergaard, 26 år, skjuler ikke, at de primært appellerer til småbørnsforældre i den

øvre mellemklasse, som har for travlt i dagligdagen til at rende i butikker og er ambitiøse med deres liv.



- Vi

gik i luften med hjemmesiden 1. oktober i år og har allerede et par hundrede besøg om dagen.



- Halvdelen af dem

ligger i tidsrummet kl. 20.00-22.30, hvor de små er langt i seng, og forældrene kan puste ud og få lidt modvægt

til shoppingoplevelsen, siger Kim Østergaard.



TrendyBaby.dk drives fra privaten i Vejen, hvor e-handelsfirmaet også

har sit lager. Bestillinger indgået inden kl. 16 leveres typisk med Post Danmark dagen efter.

Dansk og tysk kvalitet

Er

leveringsformen ganske simpel, er de flere hundrede varenumre i babytøj til gengæld en opvisning i godt design og miljørigtig

produktion af primært danske og tyske mærker. Priserne ligger typisk 10-20 pct. under de normale butikspriser, og der

er 40-50 pct. at spare på TrendyBaby.dk''s tilbud.



Med det gode pris/kvalitets-forhold fås både hagesmækker

til 30 kr. og jakker fra det københavnske designfirma, Mini A Ture, til 650 kroner.



TrendyBaby.dk gør meget ud

af at gøre kunderne trygge ved at handle babytøj elektronisk. Dels ved kun at have kvalitetstøj med i indkøbskurven,

og dels ved at satse på markedets bedst opnåelige betalingssikkerhed.



- Jeg har ikke selv noget imod at købe

en skjorte på nettet, fordi jeg ved, at jeg bruger størrelse 42. Men allerede når det er et par bukser, er det

værre. I e-handelsbutikker med voksentøj er returprocenten ofte på 20-25 pct. Vores returprocent er indtil nu på

nul, fordi forældre er fortrolige med størrelse 70 og 80 cm og beholder tøjet, hvis det er lidt for stort, siger

Kim Østergaard.

Krypterede betalinger

TrendyBaby.dk er teknisk i stald hos Randers-firmaet DanDomain, der har specialiseret

sig i at hoste e-butikker og har 500 af slagsen. DanDomains betalingsgateway er certificeret af blandt andre PBS og står for

en tredjedel af alle betalinger via nettet i Danmark. Med en 128-bit SSL-kryptering er sikkerheden optimal ved betaling med Dankort

eller andre betalingskort.



- En af de mest usikre betalingsformer er i en taxa med fluesmækker en mørk aften. Den

næstmest usikre er i en almindelig butik. Hos os må vi først hæve beløbet på kontoen, når

vi har sendt varen af sted, siger Rikke Kahr.

Høje ambitioner

Rikke Kahr, der fik ideen til butikken, læser

til socialpædagog i Esbjerg og bruger ved siden af det meste af en arbejdsuge på at sælge babytøj på nettet.

Kim Østergaard har selv en fortid inden for projektudvikling i dot-com-branchen samt reklame og salg. I 1998-1999 drog han

sine første erfaringer med e-handel, da han solgte IT-udstyr gennem firmaet Inmotion. Avancen var imidlertid så lav,

at han lukkede det ned igen.



Nu er han salgschef for konsulentfirmaet Viscon A/S, der arbejder inden for e-learning og learning

management og betjener nogle af landets store koncerner.



Selv om TrendyBaby.dk foreløbig har hobbykarakter, er ambitionerne

høje. Firmaet vil være Danmarks førende på sit felt.



- Vi har faktisk allerede fået de første

tilbud fra folk, der vil skyde penge i firmaet, men har afvist dem. E-handel har hidtil været nørdernes paradis. Nu er

det begyndt at blive noget for hr. og fru småbørnsfamilie Schmidt. Derfor satser vi på at nå en millionomsætning

inden for et par år og en tocifret millionomsætning inden for fem år. Men vi vil ikke have omsætning på

bekostning af indtjening, siger Kim Østergaard.



Uden at have konkrete planer holder TrendyBaby.dk også øje

med det interessante postordremarked, Sverige, samt Norge og Tyskland. Foreløbig foregår den målrettede markedsføring

i Danmark via portaler for shoppingvarer, blandt andet Ofir, samt branchesites som netbaby.dk og Esbjerg-firmaet smarteunger.dk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen