Berlingske Business

Ask-Alex tilbage i god gænge

Selskabet bag hjemmesiden Ask-Alex.dk gik konkurs i marts sidste år, men hjemmesiden blev med det samme købt ud af konkursboet

og giver i dag overskud.



- Vi giver overskud hver eneste dag og omsætter for cirka 3 mio. kr. på årsbasis,

siger ejeren Jim Groser fra Ask-Alex.dk.



Han fortæller, at det var lanceringen af magasinet Alex gode råd for alle, der

sendte Ask-Alex.dk i brædderne sidste år.



- Magasinet var en fejlsatsning, der kostede os rigtig mange penge,hvorimod

onlinedelen hele tiden har præsteret overskud, siger Jim Groser.

Venture-millioner

Jim Groser købte hjemmesiden

ud af konkursboet umiddelbart efter konkursen.



Ask-Alex.dk har derfor været online siden starten i oktober 2000, hvor selskabet

havde solide investorer som TDC Innovation og Internet Ventures Scandinavia (IVS) i ryggen.



De to ventureselskaber investerede

tilsammen cirka 12 mio. kr. i Ask-Alex.dk.



Derudover tiførte også innovationsmiljøet Teknologisk Innovation

med cirka 750.000 kr.



De to hovedinvestorer trak sig ud af Ask-alex.dk i september 2001, hvorefter selskabet kørte videre

med Jim Groser som hovedejer.

Ny netshop

Ask-alex.dk er en gør-det-selv hjemmeside, som henvender sig til familien Danmark

på Internet med artikler, råd og vejledning.



Indholdet er opdelt i flere hovedområder såsom hus, have,

bil, båd mm.



Og hjemmesiden kan bruges som et opslagsværk på Internet for gør-det-selv-folk.



Jim

Groser oplyser, at selskabet inden for kort tid vil udvide aktiviteterne med en internet-shop, hvor gør-det-selv-folket kan

finde spotvarer fra forskellige leverandører.



I dag beskæftiger Ask-Alex tre personer: Jim Groser, salgsdirektør

Lars Vendelbo og redaktør Leo Hansen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen