Berlingske Business

Amitech øger pc-salg 78 pct.

Den århusianske pc-producent, Amitech, havde et forrygende salg i andet halvår af 2001.


Virksomhedens pc-salg endte

på 23.851 styk. Det er en fremgang på 78 pct. sammenlignet med samme periode året før, oplyser direktør

Lars Bjerg, Amitech.


Resultatet på bundlinjen er også flot. Halvårsresultatet på 5,2 mio. kr. efter skat

og afskrivninger er ny rekord. Overskuddet er baseret på en omsætning, der på seks måneder gik frem med 45

pct. til 139 mio. kr., fortæller Lars Bjerg. Med disse udmeldinger går Amitech imod de fleste udmeldinger i pc-branchen,

der generelt melder om tilbagegang i salget.


Lars Bjerg kan ikke pege på et bestemt tiltag bag fremgangen. Han nævner den

markedsføringskampagne til tre mio. kr., som Amitech lancerede i oktober. Den løb frem til årsskiftet og profilerede

Amitechs nye design computere til private hjem. De markedsføringsmæssige tiltag omfatter også bl.a. forsøg

med product placement i tv-serien Rejseholdet og sponsorat for tv-programmer som Lykkehjulet og Stifinder.


Lars Bjerg tillægger

virksomhedens langsigtede mærkevarestrategi en del af successen. Som lokalproducent er Amitech tæt på markedet i

hård konkurrence med de internationale koncerner.


I november gik Amitech i markedet med en pc, der kan redigere hjemmevideoer

og gamle videobånd til digitalt format. De kan efterfølgende ses på hjemmets DVD afspiller.


- Der kommer en

ny markedsføringskampagne i foråret, men den bliver ikke nær så omfattende som den sidste. Vi vil nok i større

grad forsøge at komme ud til alle husstande, siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen