Berlingske Business

Amitech går efter tv-markedet

Pc-producenten Amitech vil have en bid af tv-markedet som led i den sammensmeltning, der sker af computere og hifi-udstyr i private

hjem.



Århus-virksomheden lancerer de kommende måneder en række fladskærms tv-apparater i forventning

om et millionmarked for dette tv-produkt, og de første produkter er klar i kataloget. De er egnet til mindre rum som soveværelse,

køkken og alrum. Apparaterne har tekst-tv, fjernbetjening og tuner med plads til 100 faste stationer og stik til tilslutning

af computer og dvd-afspiller.



Med markedsføringen af tv-apparater vil Amitech gøre op med synspunktet, at hifi-producenter

og pc-producenter hører til i to vidt forskellige brancher. Fladskærmene lanceres som led i Amitechs strategi om udbygning af

eHome-konceptet, der går ud på at være klar med produkter, når pc''er og hifi-udstyr smelter sammen i private

hjem. Derfor vil mange af Amitechs tv-apparater blive leveret med Amitech-produkter, der giver fjernsynet netværksforbindelse,

så det bliver en del af hjemmets digitale medier såsom film, musik, fotos og video. Men Amitech er fortsat storproducent

af pc''er. I 2002 gik virksomheden ind på det svenske marked og året efter kom turen til Norge. I Sverige forventer virksomheden

at omsætte for 50 mio. kr. i år og i Norge for omkring 45 mio. kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen