Berlingske Business

Ambitiøs brainstorm skal fremme nordjysk udvikling

En lang række nordjyske virksomheder bliver nu involveret i en stor undersøgelse, som i sidste ende skal munde ud i en

række konkrete idéer og løsninger til, hvordan det nordjyske erhvervsliv kan fremmes og dermed også beskæftigelsen,

som har været stærkt vigende i Nordjylland efter en række virksomhedslukninger.



Det er Aalborg Industri- &

Handelskammer, der har taget initiativ til den store brainstorm. Foreningen har 750 medlemmer, der repræsenterer mere end 500

aktive virksomheder med omkring 25.000 ansatte, og det er disse virksomheder, som nu bliver bedt om at gå i tænkeboks.

Ideen er, at det ikke kun er virksomhedernes ledelser, som skal involveres men også medarbejderne længere nede i organisationen.



Initiativtagerne

inddeler undersøgelsen i to faser, hvor man dels spørger medlemmerne om deres syn på lokal- og landspolitikernes

muligheder for at hjælpe udviklingen på vej på såvel kort som lang sigt. Dels bliver virksomhederne selv spurgt

om egne ideer til udvikling og vækst.



Resultaterne samles i et idékatalog, som kommer til at danne baggrund for en

række mere dybdegående brancheanalyser, og i sidste ende skal arbejdet ende med en rapport over idéer og mulighederne

for at gennemføre dem.



Arbejdet kommer til at finde sted i et samarbejde med Aalborg Universitet, Center for Industriel

Produktion. jc

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen