Berlingske Business

Vindchef venter stor vækst på det indiske marked

INDIA-UN-CLIMATE-WARMING
Suzlons markedsandel på nyinstalleret kapacitet i Indien steg i 2015-16 til 27 pct. fra 19 pct. finansåret før. Foto:

Der er store vækstrater i vente på det indiske vindmøllemarked, hvor lokale Suzlon Energy målt på markedsandel er den mest dominerende aktør.

Selskabets bestyrelsesformand, Tulsi Tanti, venter, at der i finansåret 2016-17 vil blive opsat møller i Indien med en samlet kapacitet på 4300 megawatt. Det vil i givet fald være en stærk vækst fra det "historiske år" i 2015-16, da der blev opsat 3300 megawatt.

- Indien er et meget lovende og krævende marked. Det er estimeret til at vokse 30 pct. årligt. I 2016-17 vil landet tilføje omkring 4300 megawatt vindenergi, siger Tanti ifølge ndtv.com.

til bm f Alle veje fører til Washington - Er der vindmøller i

Indien er det fjerdestørste marked målt på installeret vindmøllekapacitet efter Kina, USA og Tyskland. Landet har ifølge mediet nu en akkumuleret installeret vindmøllekapacitet på 27 gigawatt og har et mål om at nå 175 gigawatt vedvarende energi i 2020, hvoraf 60 gigawatt ses komme fra vind.

Suzlons markedsandel på nyinstalleret kapacitet i Indien steg i 2015-16 til 27 pct. fra 19 pct. finansåret før. Og ifølge Tanti vil selskabets markedsandel stige yderligere i indeværende regnskabsår.

USA NORDIC SUMMIT

- Vi vil nå en markedsandel på 40 pct. i 2016-17, siger Tanti ifølge ndtv.com.

Danske Vestas har historisk leveret 4502 møller på samlet 2921 megawatt på det indiske marked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen