Berlingske Business

Vind-lobby finder afløser til dansk chef

EWEA
Efter et halvt år er der atter fundet en direktør til den europæiske vindmølleorganisation, EWEA. ARKIVFOTO: EWEA (The European Wind Energy Association) Offshore pressekonference i Bella Centeret, tirsdag den 10. marts, 2015. Her panel debat med Claus Hviid Christensen fra Dong, Jens Tommerup fra Vestas og Thomas Becker fra EWEA. Foto:

Efter et halvt år er der atter fundet en direktør til den europæiske vindmølleorganisation, EWEA.

Det bliver britiske Giles Dickson, der fremover skal varetage vindmølleproducenternes interesse i lobbyarbejdet over for EU og de nationale regeringer på kontinentet.

Giles Dickson har senest arbejdet med lobbyisme hos franske Alstom, og inden da har han i 15 år været ansat i det britiske embedsmandsværk, blandt andet inden for miljø og klima.

EWEAs hidtidige chef, danske Thomas Becker, sagde i marts stop af personlige årsager. Han nåede at stå i spidsen for vindgruppen i lidt over to år, efter at han i øvrigt overtog posten fra en anden dansker, Christian Kjær.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen