Berlingske Business

Vestas vinder ordre i Kina på 200 megawatt

Vestas opjusterer Vestas skruer op for forventningerne til 2015
Foto:

Vestas har fredag godt nyt fra det kinesiske marked, hvor vindmølleproducenten har fået en bestilling på møller med en samlet kapacitet på 200 megawatt (MW). Det har ellers været et par sløje kvartaler for kinesiske ordrer, efter at selskabet i starten af året fik flere kontrakter i hus.

Fredagens ordre er afgivet af Inner Mongolia Hanas Wind Power og omfatter levering af 100 styk 2,0 MW-møller til projekterne Azuoqi 1A og Azuoqi 1B. Levering og idriftsættelse af møllerne er planlagt til andet kvartal 2016, fremgår det af en meddelelse fra Vestas.

Der er tale om en ordre af typen "supply only", men aftalen omfatter ud over af levering dog også idriftsættelse af møllerne. Desuden er der indgået en toårig Active Output Management 4000 serviceaftale og en Vestas Online Business Scada-løsning.

JT

Vestas' finansdirektør, Marika Fredriksson, udtalte torsdag efter selskabets regnskab for tredje kvartal, som ikke bød på kinesiske ordrer, at selskabets strategi i Kina udvikler sig "mere eller mindre" efter planen.

- Vi havde et stort topmøde i Kina for nogle uger siden, og der fik vi rigtigt gode tilbagemeldinger fra kunderne. Så vi ser ikke nogen problemstillinger i Kina, hvor det mere eller mindre udvikler sig i henhold til planen, sagde Marika Fredriksson til Ritzau Finans.

Vestas leverede i tredje kvartal 52 megawatt til det kinesiske marked. Det var noget under niveauet i samme periode sidste år, da det leverede 158 megawatt.

Med ordren på 200 megawatt i hus har Vestas hidtil i år offentliggjort en ordreindgang på 6811 megawatt.

Vestas ansætter 400 arbejdere i Colorado

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen