Berlingske Business

Vestas vil til tops i Indien

VWS
Foto:

Det enorme vindmarked i Indien skal være Vestas-land, hvis det står til chefen for Vestas' Asien-division.

Tirsdag blev Vestas' seneste 2 megawatts-vindmølle lanceret i New Delhi, og Clive Turton, der er chef for Vestas' Asien-afdeling slog fast, at den danske vindmølleproducent vil være førende i Indien.

»Indien er det mest vigtige og afgørende marked i Asien-Stillehavet-regionen. Vi mener, vi har den bedste teknologi, og nu kan Vestas komme på førstepladsen her i landet,« sagde Clive Turton til branchemediet Recharge.

Vestas leverede ellers mindre end 100 megawatt (MW) sidste år, men åbnede sidste måned en fabrik nær Ahmedabad i delstaten Gujarat. Den har i øjeblikket en årlig kapacitet på vindmøllevinger til omkring 200 MW, men det vil i løbet af to-tre år blive øget til 600 MW, fortalte Vestas' marketingchef i Indien og Sydøstasien, Amar Variawa, mandag til nyhedsbureauet PTI.

Det indiske marked estimeres at blive på omkring 5000-6000 MW om året i de kommende år for at nå landets mål om 60.000 MW i 2022.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen