Berlingske Business

Vestas opjusterer efter kanonregnskab

Foto Vestas
Foto:

Vestas opjusterer forventningerne til regnskabet, fordi selskabets forretning nyder særdeles godt af stor ordreindgang.

Vindmølleproducenten Vestas kan torsdag fremlægge et flot regnskab, der langt overstiger analytikernes forventninger.

Det helt centrale spørgsmål op til regnskabet har været, om Vestas med Anders Runevad i spidsen ville give forventningerne til 2016 et hak opad.

Og de forhåbninger er blevet indløst. Den jyske vindmøllekæmpe opjusterer således forvetningerne til hele 2016.

Virksomheden venter nu en omsætning på minimum 9,5 mia. euro og en EBIT-margin før særlige poster på minimum 12,5 pct.

Vestas ansætter 400 arbejdere i Colorado

Tidligere ventede selskabet en omsætning på minimum 9 mia. euro og en EBIT-margin på minimum 11 pct.

Opjusteringen kommer på ryggen af et 2016, hvor det er gået forrygende for virksomheden. Selskabets resultater for andet kvartal ligger langt over, hvad analytikerne havde ventet.

I andet kvartal af 2016 har selskabet genereret en omsætning på 2,557 mia. euro. – en stigning på 46 procent sammenlignet med andet kvartal året før.

Det skal holdes op mod, at analytikerne ifølge et estimat fra Ritzau Estimates havde ventet en omsætning på 2,032 mia. euro og et EBIT-resultat på 197 mio. euro i kvartalet.

I de samme måneder af 2015 var omsætningen på 1,749 mia. euro og driftsresultatet på 145 mio. euro.

Vestas' V164-8,0 MW-mølle. - 2

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen